محمدحسین قاسمی مطرح کرد

حمایت همه‌جانبه مس سرچشمه از فیلم «شیار ۱۴۳»

تهیه کننده فیلم «شیار۱۴۳» گفت: وزیر سابق ارشاد حمایت‌هایی از فیلم کرد ولی تیم آقای شمقدری برای حمایت از این فیلم علاقه‌ای نشان نداد.
کد خبر: ۱۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 02March 2014

حمایت همه‌جانبه مس سرچشمه از فیلم «شیار ۱۴۳»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» شامگاه دهم اسفند ماه در فرهنگسرای ابن سینای شهرک قدس با حضور کارگردان و تهیه کنندگان فیلم و همچنین خانواده شهیدان افشار و علیمحمدی و به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیهالسلام اکران شد.

پس از نمایش فیلم، مادر شهید افشاری ضمن بیان کردن برخی از ویژگیهای فرزند خود، شیار ۱۴۳ را داستان زندگی خود دانست و از دستاندرکاران این فیلم تشکر کرد. مادر شهید افشاری با اهدای لوحی به خانم نرگس آبیار و تهیه کنندگان این فیلم از زحمات آنها تقدیر به عمل آورد.

در ادامه این مراسم ابوذر پورمحمدی، یکی از تهیه کنندگان این فیلم که از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیهالسلام است ضمن بیان برخی مشکلات در فرآیند تولید فیلم از جمله مشکلاتی که برای ثبت پروانه ساخت این فیلم به وجود آمد را بیاهمیت دانست و گفت: با توکل به خداوند متعال میتوان همه مشکلات را حل کرد و بر آنها غلبه شد. برخی از تهیه کنندهها میگویند که جامعه به خنده و طنز احتیاج دارد و با این استدلال فیلم کمدی میسازند، اما فطرت انسان به این شکل است که با گریه هم حال او خوب میشود. مثل همین فیلم شیار۱۴۳ که به گفته بینندگان حال آدم را خوب میکند.

محمدحسین قاسمی، دیگر تهیه کننده این فیلم، با طرح این مطلب که اگر از کسی انتقاد کنم مرا ضد انقلاب میخوانند از بیان صحبت خودداری کرد، اما با اصرارعوامل فیلم بسیار کوتاه در مورد فیلم صحبت کرد و گفت: وزیر سابق ارشاد حمایتهایی از فیلم کرد ولی در سازمان سینمایی کار ما پیش نرفت و تیم آقای شمقدری برای حمایت از این فیلم علاقهای نشان نداد، شرکت مس سرچشمه تنها نهادی بود که با ما دیالوگ فرهنگی برقرار کرد و نهایت همکاری و همراهی را با ما و این فیلم داشت، یک قدم آنها برابر با صد قدم ارگانهای فرهنگی است، چون اولویت این شرکت صنعت است و نه فرهنگ. این شرکت با نگاه صنعتی و بسیار حرفهای خود کمکهای بسیار زیادی به پروژه ما کرد.

نظر شما
پربیننده ها