خرمشهر در قاب تلویزیون به تصویر کشیده می شود

حضور حامد بهداد درنقش محمد جهان آرا

سریال «کیمیا» با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و به سفارش گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دوم سیما در حال تولید است.
کد خبر: ۱۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶ - 02March 2014

حضور حامد بهداد  درنقش محمد جهان آرا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مقاومت مردم خرمشهر و آبادان در مقابل جنایتکاران بعث در سریال صد قسمتی به نام «کیمیا» به تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی و کارگردانی جواد افشار تولید و برای پخش از تلویزیون آماده میشود.

بر پایه این گزارش، حدود سه ماه و ۱۰ روز از تصویربرداری این سریال در شهرهای آبادان و خرمشهرسپری شده و در این مدت نزدیک به ۳۰ درصد سریال ضبط شده است. طبق برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان امسال صحنههای آبادان و خرمشهر تمام شده و از ابتدای اسفندماه ضبط صحنههای جنگ تن به تن و مبارزه مردم خرمشهر در روزهای تسخیر این شهر توسط رژیم عراق را آغاز میشود.

داستان «کیمیا» درباره پدر و دختری است که تحولات جامعه آن دو را مقابل هم قرار داده است. دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض، او در مقابل او پدری قرارگرفته که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ میدهد آنها را درگیر توطئه و دسیسهای بزرگ و شیطانی میکند و کیمیا با تلاشی خستگی ناپذیر درصدد نجات خانواده برمیآید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار میشود.

بر پایه این گزارش، گروه تولید به تازگی وارد صحنههای جنگی سریال «کیمیا» شده و برای ایفای نقش محمد جهان آرا با حامد بهداد قرار داد بسته است. اگر همه چیز درست پیش برود پیش از آغاز سال ۹۳، بازی بهداد در سریال شروع خواهد شد، در غیر این صورت شاهد حضور او در نقش جهانآرا در فروردین ۹۳ خواهیم بود. همچنین نیکی کریمی که به تازگی به جمع بازیگران سریال اضافه شده نقش محبوبه که یکی از شخصیتهای اصلی قصه است را ایفا خواهد کرد.

طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار بود که بخش آبادان و خرمشهرتا پایان سال ۹۲ به پایان برسد اما این امر محقق نشد وگروه فیلمبرداری تا انتهای اردیبهشت همچنان در خرمشهر و آبادان خواهد بود.

لازم به ذکر است، سردار سرلشکر پاسدار سید محمد علی جهانآرا معروف به محمّد جهانآرا یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بود که بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسید. نوحه معروف «ممد نبودی ببینی» پس از آزادسازی خرمشهر اولین بار توسط حسین فخری همرزم او بر سر مزارش خوانده شد و یک سال بعد توسط غلام کویتیپور همزمان با آزادسازی خرمشهر خوانده شد.

حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی نیا، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیر آزاد.، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلانی، نوید خداشناس، میرفرخ هاشمیان، محسن مجلس آرا و... بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

این سریال با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و به سفارش گروه فیلمهای تلویزیونی شبکه دوم سیما در حال تولید است و سایر عوامل اصلی آن عبارتند از نویسنده: مسعود بهبهانی نیا، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: فرید سجادی حسینی، دستیار یک کارگردان: حسین دیردار، برنامه ریز: هانیه بساتینی، مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، صدابردار: فرشید احمدی، مشاور و مدیر هنری: دکتر محمدرضا شجاعی، طراح صحنه و لباس (اول): بهزاد جعفری، طراح صحنه و لباس (دوم): محمدحسین کریمی، طراح گریم: امیر اسکندری، مدیر تولید: فرشید رئوفی، دستیار تهیه کننده: سعید پروینی، جلوههای ویژه میدانی: محمدرضا شریفی راد، جلوههای ویژه رایانهای: حسن ایزدی، عکاس: محمدحسن سعادت هندی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

نظر شما
پربیننده ها