«راهیان نور» عامل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین عامل‌های انتقال فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و ولایتمداری برای نسل جوان جامعه است.
کد خبر: ۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱ - 02March 2014

«راهیان نور» عامل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از انقلاب نیوز، فاطمه آلیا با اشاره اهمیت اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور از جمله اردوهای معنوی است که باید به آن توجه بسیار زیادی داشت و نباید نسبت به این مسئله غفلت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اسفند ماه و نوروز و رابطه آن با اردوی راهیان نور افزود: در اسفند ماه و با نزدیک شدن به ایام نوروز فصل این اردوهای معنوی است، که توصیه میشود حتما به این اردوها توجه ویژه شود تا فرهنگ ایثار و جهاد به نسلهای آتی انتقال داده شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر این که در سال گذشته برخی از ادارات و ارگانها سهم اردوی راهیان نور را کم کردند، تصریح کرد: برخی از ادارات به بهانه کمبود بودجه این اردوی فرهنگی را حذف کردند؛ چطور همان نهاد بودجه برای برگزاری همایشها و نشستها دارد، اما برای این امر فرهنگی کمبود بودجه مطرح میشود؟

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید به اهمیت اردوی راهیان نور عنوان کرد: اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین عاملان انتقال فرهنگ، ایثار، شهادت، مقاومت و ولایتمدار و لایتپذیر بودن برای نسل سوم و چهارم جامعه که ذهنیتی از دفاع مقدس ندارند، است؛ بنابراین نباید از این عامل مهم انتقال فرهنگی غافل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بودجهای که مجلس اختصاص داده بود از سال قبل هم کمتر پیشبینی شده بود، که در مجلس تلاش شد که تا حدودی این مسئله جبران شود، به این مسئله باید توجه بیشتری شود، هزینه هایی که در بخش هایی دیگر برای رفع افسردگی، مشاوره، رفع اختلافات، صیانت از هویت فرهنگی و ملی، می شود اگر برای راهیان نور هزینه شود خیلی از آن هزینه ها به وجود نمی آید.

آلیا با اشاره به وظیفه دولت برای تامین اعتبار هزینه اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: امیدواریم با تاثیری که مجلس روی بودجه داشت به راهیان نور پرداخته شود و اگر جایی راهیان نور نیاز به  بودجه  داشت، دولت از محل تامین اعتباراتی که در اختیار دارد این مساعدت را انجام دهد تا علاقهمندان به فرهنگ ایثار و شهادت از این اردوهای فرهنگی محروم نشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار