جعفری:

"دانایی" و "قدرت نرم" مهمترین محورهای قدرت یک جامعه امروزی هستند

رئیس بسیج صدا و سیما گفت: امروز مهمترین محور قدرت در یک جامعه برمدار دانایی و قدرت نرم است که می تواند تهدید بزرگی برای دشمنان باشد.
کد خبر: ۱۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸ - 03March 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی اصغر جعفری" مشاور رئیس رسانه ملی و رئیس بسیج صداوسیما در جمع مدیران سپاههای استانی سراسر کشور با تاکید بر جایگاه قدرت نرم در دنیای امروز گفت: در گذشته منابع قدرت بیشتر در حوزه سخت تعریف میشد اما امروز این منابع قدرت جای خود را به قدرت نرم دادهاند.

وی ادامه داد: امروز مهمترین محور قدرت در یک جامعه برمدار دانایی و قدرت نرم است که میتواند تهدید بزرگی برای دشمنان باشد و بر این اساس کشوری که از منابع بیشتر قدرت نرم برخوردار باشد، میتواند موثرتر و پایدارتر باشد.

جعفری در ادامه تصریح کرد: برخلاف گذشته که حد مرز حوزه نفوذ کشورها، مرزهای جغرافیایی بود اما امروزه حوزه نفوذ تغییر کرده و از طریق قدرت نرم صورت میگیرد.

وی با اشاره به اینکه هر چه قدرت نرم یک کشور بیشتر باشد میتواند در جایگاه بازنگری منطقهای و جهانی تاثیر گذارتر و ماندگارتر باشد افزود: پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی، حوزه نفوذ قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی گسترش قابل توجهی پیدا کرده است و اگر این ظرفیت سازی و توانمندی بالای کشور در حوزه قدرت نرم فراهم شده بود در دهه اخیر عصبانیت استکبار شرایط دیگری را رقم میزد.

مشاور رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی با برخورداری از قدرت نرم توانسته در منطقه تاثیر گذار باشد و این تاثیر گذاری و نقش آفرینی را در جنگهای ۳۳ و ۲۲ روزه لبنان و غزه، بحران سوریه و تحولات عراق و افغانستان به راحتی میتوان مشاهده کرد.

جعفری، بسیج را یکی از منابع عمده قدرت نرم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز بسیج با ظرفیت و نیروهای عظیمی که در اختیار دارد توانسته در همه حوزههای مورد نیاز کشور ورود و حضوری موفقیت آمیز داشته باشد.

وی افزود: یکی از وظایف ما گسترش و ارتقای ظرفیت و گسترش سطح و تعمیق فرهنگ بسیج در سراسر کشور است زیرا بسیج نشان داده که به هر حوزهای که ورود پیدا کرده تحول آفرین، اطمینان بخش و تاثیر گذار بوده است.

رئیس بسیج صداوسیما در ادامه تصریح کرد: به لطف الهی امروز تعداد افرادی که عضو بسیج هستند از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است و این اشتیاق به عضویت در این نهاد مقدس نشان دهنده پویایی شجره طیبه بسیج است.

جعفری در ادامه بر نقش مهم رسانه در تحولات یک دهه اخیر تاکید کرد و گفت: نقش مهم رسانه را میتوان در حادثه ۱۱ سپتامبر و جنگ خلیج فارس و بحران سیاسی سوریه جنگهای دیگر مشاهده کرد که دوربینها نسبت به تانکها و سلاحهای نظامی پیش قدم بودند و جلوتر از آنها وارد صحنه شدند.

مشاور رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: امروز رسانه ملی به تنهایی در مقابل صدها شبکه مدیریت شده بیگانه و جریان امپراطوری رسانهای استکبار با قدرت و صلابت ایستاده است.

وی ادامه داد: یکی از عرصههایی که بسیج توانسته ورود پیدا کند و تاثیر گذار باشد رسانه است زیرا در ۲ سال گذشته گامهای بلندی را هم سو با نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزههای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برداشته است.

براساس این گزارش مدیران فرهنگی سپاه های استانی سراسر کشور پس از این دیدار، از بخشهای مختلف رسانهای، آموزشی، فنی، تولیدی و... بسیج صداوسیما بازدید کردند.

نظر شما
پربیننده ها