حجت الاسلام علی سعیدی:

انتظار، شهادت طلبی و ولایتمداری 3 عامل نگرانی استعمار از تشیع / بیداری اسلامی، زمینه ساز رشد ملتهای مسلمان است

حجت الاسلام سعیدی گفت: بیداری اسلامی زمینه ساز این مسأله خواهد بود که ملتهای مسلمان بفهمند که مشکلشان ائمه کفر هستند وتا مادامی که به این واقعیت پی نبرند زمینه مقابله با استکبار و امامان کفر برایشان فراهم نخواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ - 21July 2013

انتظار، شهادت طلبی و ولایتمداری 3 عامل نگرانی استعمار از تشیع /  بیداری اسلامی، زمینه ساز رشد ملتهای مسلمان است

 

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن محکومیت این جنایات ضدانسانی و غیراخلاقی گفت: تروریستها با این اعمال قبیحانه، حالت مقابله با تفکر تشیع و علویان را همچنان ادامه می دهند در حالی که نمی دانند حرکات ضدانسانی آنها زمینه رشد و دفاع مذهب تشیع را بیشتر می کند.

هتک حرمت به ساحت ائمه، اولین و آخرین حرکت قبیح تروریست نخواهد بود

وی با یادآوری تخریب حرمین عسگرین (ع) در عراق و همچنین هتک حرمت به ساحت مقدس ائمه در مناطق مختلف جهان اسلام، خاطرنشان کرد: متأسفانه حضور جریان افراطی و وهابی گری را بارها ما شاهد بوده ایم و این مسأله اولین و آخرین حرکت آنها نخواهد بود و در چنین موقعیتی باید ملتهای مسلمان به دسیسه های استکبار واستعمار توجه و آن را محکوم کنند.

سعیدی با اشاره به حمایت آمریکایی ها از گروه القاعده در افغانستان و عراق گفت: از نظر آمریکایی ها اگر القاعده در مقابله با این کشور بود می شود القاعده بد و اگر القاعده در برابر تشیع و مسلمان قرارگیرد می شود القاعده خوب.

نگرش آمریکایی ها بر اساس مکتب های مادی گرایی است

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها بر اساس مکتب های مادی و نگرش های سطحی به مردم نگاه می کنند،افزود: متأسفانه تفکرات آنها در جریان های لیبرال دموکراسی تعبیه شده است.

حجت الاسلام سعیدی یادآور شد: یکی از دسیسه هایی که استعمار در 150 سال تاریخ اخیر شاهدش بود، مذهب و مسلک سازی بود که بتوانند با مذاهب و مسلک های دست ساز ، مکتبها و مذهب های اصیل را تحت الشعاع قرار دهند؛ آنها درایران بهایی گری را مطرح کردند، درپاکستان فرقه دیگری را ترویج دادند و در مناطق سنی نشین بخصوص عربستان، مذهب وهابیت را تأسیس کردند.

انتظار، شهادت طلبی و ولایتمداری 3 عامل نگرانی استعمار از مذهب تشیع

وی ادامه داد: مبنای تفکر وهابیت که محمد ابن عبدالوهاب پایه گذار آن بود، عصبیت وعناد نسبت به مذهب تشیع است که البته نسبت به دیگر مذاهب اهل سنت نیز این زمینه اختلاف وچندگانگی را به وجود آوردند اما بیشترین تعصب این فرقه نسبت به مذهب تشیع بود، چون استعمار نگران حرکت تشیع بود و باتوجه به روحیاتی که درتشیع شاهد بودند، هم مساله انتظار و مهدویت را، هم قضیه شهادت طلبی و هم ولایتمداری را نگران کننده می دانستند.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: از این رو بیشترین رویکرد وهابیت، ستیز وتقابل با مذهب تشیع بود و در این راستا چه جنایاتی را که در طول تاریخ این فرقه انجام نداده اند. متأسفانه دود آتشی که انگلستان در قالب ایجاد یک جریان وهابی گری ایجاد کرده هنوز در چشم مسلمانان جهان وجود دارد.

وی گفت: اختلاف دینی ومذهبی همواره  وجود داردولی به معنای ستیز، درگیری و تقابل کفر نیست اما رویکرد جریان وهابی گری سبب تشدید درگیری ها ، تنازع،  نسل کشی وحذف شیعه از صحنه جوامع  می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد جنایات گروه های تروریستی وتکفیری در عراق، لبنان، سوریه، پاکستان واقصی نقاط مناطق جغرافیایی جهان که فرقه های مختلفی وجود دارند، هستیم که در تشدیداختلاقات نقش بسیارموثری داشته ودارند.

80 سال پیش نیز وهابی گری به اماکن متبرکه اهانت می کرد

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: در قضیه سوریه شاهد بوده و هستیم که  جریان وهابی گری درعربستان با قبور ائمه اطهار(ع) چه کردند و همچنین 80 سال قبل این فرقه با قبور مطهر واماکن متبرکه ائمه چه کردند واز این طریق ضربه های سنگینی را به تشیع وارد ساختند درحالی که خود آنها عبد ودست پروده آمریکا هستندودر مقابل آمریکا تسلیم هستند ولی تسلیم در برابر خدا را شرک وکفر می دانند.

سکوت جوامع غربی نسبت به جنایات تروریسم

وی در پاسخ به چرایی سکوت جوامع غربی نسبت به جنایات و اعمال تروریستی در سوریه گفت: دوگانگی در نگرش و رفتار غربی ها و آمریکایی ها در تقسیم بندی تروریست خوب و بد یا دموکراسی خوب و بد یا القاعده خوب و بد، ریشه در مادی گرایی آنها دارد.

وی گفت: تفکرات مادی گری  واندیشه لیبرال دموکراسی غربی ها و آمریکایی ها  که متکی بر امانیسم و اصالت ماده است، سبب بروز این حرکات ضدانسانی می شود چرا که  آنها معتقد به مبدا ومعاد نیستند و منافع شان یعنی اصالت لذت ،اصالت سود و اصالت قدرت؛  لذا هرچه با منافع شان سازگاری داشته باشد، همان کار را انجام می دهند و هرچه با منافعشان  سازگار نباشد را باطل تلقی می کنند که از نظرشان باید از بین برود.

حجت الاسلام سعیدی گفت: هر حق ،ارزش و زیبایی اگر بامنافع آمریکایی ها درتضاد باشد ازنظر آنها بد تلقی می شود،لذا متأسفانه تفکر مادی گری و این گونه رفتارها رادر دنیا شاهد هستیم .

بیداری اسلامی، زمینه ساز رشد ملتهای مسلمان است

وی نقش بیداری اسلامی را زمینه ساز رشد عمیق مردم دانست وگفت: باید تلاش کرد نسیم خوب بیداری اسلامی که به خوبی به حرکت افتاده تقویت شود.

حجت الاسلام سعیدی گفت: بیداری اسلامی زمینه ساز این مسأله خواهد بود که ملتهای مسلمان بفهمند که مشکلشان ائمه کفر هستند وتا مادامی که به این واقعیت پی نبرند زمینه مقابله با استکبار و امامان کفر برایشان فراهم نخواهد شد.

وی گفت: جای تعجب ندارد که چرا جوامع غربی نسبت به این مسائل اعلام موضع نمی کنند؛ متأسفانه توهین به مقدسات 1/5 میلیارد شیعه  به هیچ عنوان واکنشی در آنها بروز نمی دهد و همچنان در برابر این حوادث ضداخلاقی سکوت اختیار کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار