با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش

خودروی فوق سنگین تانک‌بر «صیاد» رونمایی شد

با همت مهندسان و رسته فنی نیروی زمینی خودروی فوق سنگین تجاری تبدیل به خودرویی تاکتیکی و عملیاتی و تانک‌بر شد که قابلیت‌های مختلفی در افزایش تحرک و جابجایی تانک و ادوات سنگین زرهی دارد.
کد خبر: ۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱ - 21July 2013

خودروی فوق سنگین تانک‌بر «صیاد» رونمایی شد

به گزارش گروه خبرگزاری دفاع مقدس، خودروی بهینه سازی شده فوق سنگین تاک بر "صیاد" با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش عملیاتی شد. تانکبر "صیاد" قابلیت جابجایی تانک و ادوات زرهی سنگین تا وزن  200 تن را دارد و علاوه بر سرعت بالا، طراحی اتاق راننده آن نیز ارتقاء یافته و در شرایط مختلف جوی و جاده قابلیت مانور فراوانی دارد.

امیر پوردستان در مراسم بهرهبرداری از این تانک با اشاره به اینکه فضای جدیدی از تهدیدات پیشبینی میشود، گفت: برای آمادگی بیشتر باید قابلیتها و استعدادهای لازم نیز طراحی شود که طرح "صیاد" در راستای این آمادگیهاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با همت مهندسان و رسته  فنی نیروی زمینی خودروی فوق سنگین  تجاری تبدیل به خودرویی تاکتیکی و عملیاتی و تانکبر شد که قابلیتهای مختلفی در افزایش تحرک و جابجایی تانک و ادوات سنگین زرهی دارد.

پوردستان خاطرنشان کرد: با استفاده از این تانکبر پیشرفته  علاوه بر افزایش سرعت، توان جابجایی ادوات هم ارتقاء یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از ارتقای توان موشکی یگانهای این نیرو خبر داد.

امیر پوردستان، پشتیبانی بیشتر یگانهای پیاده و زرهی و توپخانه و افزایش توان یگانهای موشکی را از اهداف این ارتقاء بیان کرد و افزود: این پیشرفت با همکاری صنایع دفاع بدست آمده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از بهینهسازی موشکهای "نازعات" و "فجر 5 "  نیروی زمینی خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون علاوه بر افزایش نبرد موشکها، دقت هدفگیری و قدرت تخریبی آنها نیز بسیار افزایش یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با این پیشرفتها دشمنان در صورت هر گونه خطا، پاسخهای قاطع و محکمی از یگانهای ارتش دریافت خواهند کرد.

امیر پوردستان افزود: موشکهای برد کوتاه زیر 500 کیلومتر و بالستیک هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار