وزیر خارجه جدید مصر؛

مصر در مبارزه مسلحانه علیه بشار اسد شرکت نمی کند

وزیر خارجه دولت جدید مصر از احتمال برقراری مجدد روابط با سوریه خبر داد و بیان داشت دولت جدید این کشور در مبارزه مسلحانه علیه بشار اسد حمایت نمی کند.
کد خبر: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹ - 21July 2013

مصر در مبارزه مسلحانه علیه بشار اسد شرکت نمی کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"، نبیل فهمی وزیر امور خارجه جدید مصر در اولین اظهار نظر خود از ارزیابی مجدد چگونگی روابط با سوریه خبر داد و ضمن بیان احتمال برقراری رابطه بین دولت جدید مصر و دولت کنونی سوریه عنوان نمود مصر هر چند از مخالفان سوریه حمایت می کند اما دیگر در مبارزه مسلحانه علیه بشار اسد شرکت نخواهد کرد.


نبیل فهمی ضمن انتقاد از سیاست خارجی مرسی در قبال سوریه و نقش آن در حمایت از جهاد مسلحانه گروه های سنی علیه بشار اسد عنوان داشته است که هر چند مصر از مواضع مخالفین در سوریه حمایت می کند اما دیگر نقشی در مبارزه مسلحانه در سوریه ایفا نخواهد کرد و در پی جنگ مقدس علیه دولت سوریه نخواهد بود. وزیر امور خارجه مصر همچنین در این رابطه اظهار داشته است که دولت جدید مصر تصمیم دولت مرسی در قطع رابطه با سوریه را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و احتمال دارد مجددا روابط بین دو کشور برقرار گردد.


شایان ذکر است که محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در اواسط ماه گذشته میلادی و قبل از برکناری از قدرت در یک نشست که خواستار ملحق شدن جوانان مصری به مخالفان سوریه برای مبارزه مسلحانه علیه دولت بشار اسد بوده است، شرکت کرده و دولت وی نیز طی تصمیمی زمینه ورود مصریان به سوریه برای همکاری با مخالفان را مهیا کرده بود.


در این رابطه دخالت مرسی در سوریه را می توان یکی از اشتباهات وی عنوان کرد که در ظهور نارضایتی و برکناری او تایرگذار بود. چرا که به جای تمرکز بر حل مشکلات داخلی مصر در پی نقش آفرینی موثر در سوریه بود در حالی که مردم مصر با مشکلات اقتصادی و امنیتی زیادی بعد از انقلاب این کشور مواجه بوده اند.

نظر شما
پربیننده ها