سردار جلالی در همایش پدافند غیر عامل:

ارتقای فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه وظیفه رسانه‌هاست

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به فضای اقتصادی کشور گفت: باید روحیه معنوی دفاع و اقتصادی مقاومتی در مردم شکل گیرد و مفاهیم قناعت به جای توسعه مصرف و کمک به دولت شکل گیرد و در واقع این ارتقای فرهنگ اقتصادی مقاومتی در بین مردم وظیفه رسانه‌هاست که باید به این امر بیشتر بپردازند.
کد خبر: ۱۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴ - 08March 2014

ارتقای فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه وظیفه رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در همایش پدافند غیرعامل که در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به فضای اقتصادی کشور گفت: باید بپذیریم فضایی کاملا جنگی در اقتصاد حاکم است.

وی ادامه داد: مدرنترین جنگ اقتصادی در دنیا علیه ما به کار برده شده است.

سردار جلالی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: گام اول در اجابت از صحبتهای رهبری شناسایی و تبیین ادبیات جنگ اقتصادی است.

وی تصریح کرد: ابزار جنگ اقتصادی توپ و خمپاره نیست؛ بلکه ابزار آن تحریم، رسانه، ارتقای توقع مردم، کاهش تولید داخلی و کاهش مقاومت ملی کشور در برابر تهدید است.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: ما اصل این جنگ را باور نکردهایم، چون ادبیات آن را بلد نیستیم و فکر میکنیم که جنگ فقط جنگ نظامی است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشورافزود: باید احساس کنیم که فضای جنگ فضای تمام عیار اقتصادی است و رویکرد دولت در این زمینه بسیار تاثیر گذار است .

سردار جلالی با اشاره به فضای کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن دوران فضای معنوی، ایثار و همدلی با وجود این که احتکار و سودجویی نیز وجود داشت حاکم و فضای عمومی کشور، فضایی دفاعی بود.

وی اظهار کرد: یکی از راهکارهای کمک به دولت می تواند انصراف از دریافت یارانه باشد و در گام اول در استحکام بخشی اقتصادی کشور برای رسیدن به بازدارندگی اقتصادی این است که ادبیات جنگ اقتصادی شناخته شود و ما با مصرف کالای داخلی به جهاد مقدس بپردازیم و به ارتقای تولید ملی کمک کنیم.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: باید روحیه معنوی دفاع و اقتصادی مقاومتی در مردم شکل گیرد و مفاهیم قناعت به جای توسعه مصرف و کمک به دولت شکل گیرد و در واقع این ارتقای فرهنگ اقتصادی مقاومتی در بین مردم وظیفه رسانه هاست که باید به این امر بیشتر بپردازند. 

نظر شما
پربیننده ها