رییس مرکز دانش‌پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اجرای طرح «تکاک» اشتغال‌زایی چشمگیری برای جامعه ایثارگر ایجاد می‌کند

تنها ۲۵ درصد سهمیه اشتغال‌زایی در ارگان‌ها برای خانواده ایثارگران در نظر گرفته شده است که با توجه به تعداد زیاد این عزیزان فرصت‌های شغلی چشمگیری نخواهند داشت اما با طرح «تکاک» حتما اشتغال‌زایی چشمگیرتر خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶ - 09March 2014

اجرای طرح «تکاک» اشتغال‌زایی چشمگیری برای جامعه ایثارگر ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، میعاد صادقی رئیس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری خود که امروز ظهر برگزار شد در خصوص طرح دیدار نخبگان از خانوادههای شاهد و ایثارگر از دورترین روستاهای سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان تحت عنوان طرح لالهها گفت: حجتالاسلام شهیدی محلاتی وقتی ریاست بنیاد را بر عهده گرفت سیاست اصلیاش را نگاه به توانمندیهای جامعه هدف اعلام کرد.

وی گفت: در این مدت 139 تشکل اعم از فرزندان و خانوادههای جانبازان و شهدا تشکیل شد که 51 گروه در سطح ملی فعالیت دارند و بقیه در سطح استانی کار میکنند.

صادقی افزود: در کل کشور حدود 6 هزار نخبه در رشتههای مختلف در خانواده بزرگ ایثارگران داریم که این ظرفیتی بود که باعث شد ما با ارگانهای مختلف ارتباط برقرار کنیم و نخبگان را به صورت فردمحور و گروهمحور معرفی کنیم.

وی در همین رابطه افزود: در حال حاضر در سه حوزه با ارگانها تفاهمنامههایی را امضا کردهایم که این سه حوزه عبارتند از: تامین نیروی انسانی متخصص، هستههای مطالعاتی و مشورتی در وزارتخانهها و ظرفیتهای گروهمحور برای کار که ما معرفی میکنیم و این کار به این صورت است که ارگانها هرگونه خدمات و یا کالایی را که بخواهند از بخش خصوصی تامین کنند ابتدا به ما اعلام کرده و اگر این ظرفیتها را در بنیاد داشته باشیم با آنها همکاری میکنیم وگرنه از بخش خصوصی غیر ایثارگر استفاده خواهد شد.

صادقی بیان کرد: همچنین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز کارهایی انجام شده از جمله تشکیل شرکت تکاک که ذیل آن اجرای طرح توسعه کارآفرینی ایثار کشور است که این طرح مجری اجرای اقتصاد مقاومتی در بنیاد شهید است.

رئیس مرکز دانشپژوهان در بنیاد شهید بیان کرد: ما حدود 65 هزار فرزند شهید و جانباز داریم که تنها 25 درصد سهمیه اشتغالزایی در ارگانها برای آنها در نظر گرفته شده است که با توجه به تعداد زیاد این عزیزان فرصتهای شغلی چشمگیری نخواهند داشت اما با طرح تکاک حتما اشتغالزایی چشمگیرتر خواهد بود.

وی همچنین در مورد طرح آلالهها گفت: این موضوع از فردا کلید میخورد که با توجه به بزرگداشت روز شهید موجی از سوی نخبگان ایجاد شد که دوست داشتند به مناسبت همین روز داوطلبانه به مناطق محروم کشور بروند و به خانوادههای این روستاها کمکرسانی کنند.

وی در ادامه افزود: این اعزام فردا بعد از مراسم دیدار ریاست جمهور با خانواده ایثارگر به مناسبت شهید آغاز خواهد شد و گروهها با بدرقه رئیس بنیاد شهید عازم سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی خواهند شد.

صادقی بیان کرد: وقتی گروهها به این استانها اعزام شدند ابتدا دیداری خواهند داشت با استاندار و با دادن گزارشی از طرح کارشان را شروع میکنند. این گروهها هر کدام شامل 22 نفر است که دو نفر هم از نخبگان خود استان در بین آنها حضور دارند و هر گروه خود نیز به سه گروه کوچکتر تقسیم شده و به روستاهایی سر خواهند زد که طبق استعلام ما در تهران تاکنون کسی از بنیاد شهید حضورا آنجا نرفته است.

وی بیان کرد: هدف هم تنها بزرگداشت روز شهید نیست بلکه حضور این عزیزان بیانگر آن است که جامعه شاهد بعد از گذشت سه دهه هنوز هم توانمندی دارند که میتوانند به ملت خود خدماترسانی کنند.

رئیس مرکز دانشپژوهان بنیاد شهید اظهار کرد: در بین این گروهها که پزشک و مددکار نیز حضور دارد یک شخص نیز به عنوان مهندس عمران از محل زندگی افراد روستایی نظارت خواهند کرد و خانههای آنها را از نظر ساخت و ساز بررسی میکنند.

وی ادامه داد: سپس در پایان این سفر گزارشها به استاندار داده میشود و اگر کاری از عهده آنها خارج بود در تهران دستهبندی شده و پس از بررسی به معاونین مربوطه داده میشود برای رسیدگی به این مشکلات و موضوعات.

صادقی گفت: این گروهها با حکم ماموریت ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اعزام شده و در حقیقت سفیران حجتالاسلام شهیدی در این روستاهای محروم هستند.

وی در پایان گفت: همزمان با طرح تکاک یکی از ماموریتهای این گروهها آن است که در مناطق محروم فرصتهایی را که وجود دارد را نیز در نظر داشته باشند مثلا اگر یک فرزند ایثارگر طرحی داشت آن را بررسی کنند و در صورت عملی شدن به شرکت تکاک ارائه دهند.

نظر شما
پربیننده ها