به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با گذشت ۲۰ روز از اکران گسترده و عمومی «معراجیها» در تهران و شهرستان ها فروش این فیلم از یک میلیارد تومان گذشت. آخرین فیلم مسعود ده نمکی در حالی فروش بالای خود را در سینماهای کشور ادامه میدهد که فیلم او در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار اهالی رسانه و مطبوعات قرار نگرفت و با استقبال زیادی از سوی منتقدان و کارشناسان مواجه نشد.
فروش بالای فیلمهای ده نمکی در گیشه نشان میدهد که وی قبل از اینکه فیلمساز خوبی باشد روانشناس بسیار خوبی است؛ او سینماگری است که در جامعه حضور دارد و ذائقه مردم را به خوبی میشناسد.
فیلمهایی که ده نمکی میسازد تماما به روز است و سلیقه مخاطب در آن به طور کامل در نظر گرفته شده است. او در فیلمهایش حرف جامعه را میزند، به عنوان مثال اگر تصمیم میگیرد که در قالب سهگانه اخراجیها درباره دفاع مقدس فیلم بسازد به خوبی می داند که چگونه باید شرایط جامعه امروز را در آن تاریخ مرور کند.
مسعود دهنمکی جسارت لازم برای مطرح کردن مسائل حساس و بحث برانگیز جامعه را دارد و با مخاطبسنجی و فکر و اندیشه و حرکت بر روی خطوط قرمز توانسته است مسائل بحث برانگیز جامعه را در قالب فیلم مطرح کند.
فیلمهای او این قابلیت را داشته که با اکران در سینماهای تهران و شهرستان، سینماهای کشور را از ورشکستگی نجات دهد. حتی در شهرستانهای کوچک و جنوب تهران که مشکل گیشه وجود دارد فیلمهای وی توانسته فروش قابل توجهی داشته باشد.
بر پایه این گزارش، فروش روزانه فیلم معراجیها با 17 روز نمایش در سینماهای تهران به طور متوسط ۳۳میلیون تومان بوده است. این در حالی است که فیلم طبق حساس، به کارگردانی کمال تبریزی و بازی رضا عطاران تاکنون توانسته با چهار روز نمایش فروشی بالغ بر ۱۲۰ میلیون را تجربه کند و فروش روزانهاش به طور متوسط ۳۰میلیون تومان باشد.
فیلم سوم جدول فروش اکران نوروزی، خط ویژه، به کارگردانی مصطفی کیایی است که تاکنون توانسته به طور متوسط روزی ۱۲ میلیون تومان بفروشد. همه این آمار و ارقام در حالی به دست آمده که هنوز فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به نمایش در نیامده و با اکران این فیلم از روز چهارشنبه در سینماهای تهران و شهرستان پیشبینی می شود که آمار فروش همه فیلمهای روی پرده دستخوش تغییر شود.