امیر محرابی:

اصحاب رسانه در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم قرار دارند

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: همان‌طور که رسانه‌های جمعی در دوران دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با جنگ روانی دشمن قرار داشتند، امروز نیز پیش‌قراول مبارزه با دشمن در عرصه نجنگ نرم هستند.
کد خبر: ۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵ - 12March 2014

اصحاب رسانه در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم قرار دارند

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "علی محرابی" معاون عملیات نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در جمع خبرنگاران عرصه دفاع مقدس در ستاد فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی اهواز با اشاره به نقش جاودانه شهدا در تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی ابراز کرد: اگر چه توفیق شهادت در رکاب شهدای عزیز را نداشتیم، اما امروز به تأسی از حضرت زینب(س) که پیامرسان مکتبی عاشورا بود، ما نیز پیامرسان، احیاگر و ادامهدهنده راه شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا مظهر اقتدار و توانمندی ایران اسلامی هستند، افزود: علیرغم فعالیتهای صورت گرفته در عرصه دفاع مقدس، هنوز گوشهای از ایثارگریها و رشادتهای رزمندگان اسلام به رشتهٔ تحریر در نیامده و به تصویر کشیده نشده است.

معاون عملیات نزاجا با اشاره به ظرفیتهای استراتژیک استان خوزستان گفت: اگر استان خوزستان در دوران دفاع مقدس به عنوان یک منطقه استراتژیک از اهمیت وافری برخوردار بود، امروز نیز این منطقه به لحاظ فرهنگی دارای موقعیت استراتژیک و قابل اهمیتی است که میتواند ارزشهای دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داده و در مسیر مبارزه با جنگ نرم پیشگام باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ظرفیتهای غنی این استان در مباحث کلان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی افزود: امتیازات این استان همواره موجب شده تا دشمن نسبت به این سرزمین نظر و ارادهی سوء داشته باشد.

محرابی با اشاره به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی تصریح کرد: اکنون که در آستانه فرمان تاریخی حضرت امام در خصوص تشکیل بنیاد شهید و روز شهید هستیم، این روز باید از سوی همه اقشار جامعه مورد تکریم و تعظیم قرار گیرد؛ چرا که عزت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهداست.

وی با تاکید بر اینکه جنگ سخت مبتنی بر قواعد خاصی است، تصریح کرد: اگر دشمن امروز در برابر ما وارد جنگ سخت شود، ما نیز طبق قاعده با حضور یگانهای نظامی در برابر آنان آرایش جنگی میگیریم؛ اما مسئله اینجا است که در جنگ نرم عملکرد دشمن از تیررس و دید ما خارج است و باید در این عرصه ما دقت عمل و تدابیر ویژهای وارد جنگ با دشمن شویم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه دشمن امروز در جنگ نرم قلب و روح جوانان ما را مورد هدف قرار داده است، افزود: امروز یکی از استانهای مهمی که میتواند نقش پدافندی را در برابر جنگ نرم دشمن به نحو احسن بازی کند، بیتردید استان خوزستان است؛ استانی که محل حضور شهدایی چون صیاد شیرازی و چمران بود.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که رسانههای جمعی در دوران دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با جنگ روانی دشمن قرار داشتند، امروز نیز پیشقراول مبارزه با دشمن در عرصه نجنگ نرم هستند.

امیر محرابی افزود: استان خوزستان به برکت خون شهدا از فصای معنوی خاصی برخوردار شده که باید از این فضای عطرآگین جهت احیای ارزشهای دفاع مقدس و ترویج آثار شهدا استفاده کرد.

در ادامه این نشست، فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب غرب کشور، امیر "علی ظریفی" ضمن خیر مقدم خطاب به امیر محرابی و خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار کرد: نقش یگانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان در عرصه دفاع مقدس بسیار موثر، کلیدی و پررنگ بوده است.

وی با اشاره به دلاور مردیهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در استان خوزستان در دوران دفاع مقدس، افزود: ارتش این استان در بسیاری از مقاطع حساس دوران دفاع مقدس، همچون عملیاتهای فتحالمبین و بیتالمقدس نقش قابل توجهی را ایفا کرده است.

ظریفی با تاکید بر آمادگی یگانهای نظامی حاضر در استان خوزستان افزود: امروز نیروهای ما در کمال قدرت و آمادگی در راستای دفاع از کیان اسلامی و تمامیت ارضی کشور قرار دارند.

نظر شما
پربیننده ها