پیشگامی خاطره و زندگینامه بر دیگر آثار کتاب سال مقاومت

در گروه ادبیات مستند آثار منتشر شده قالب خاطره، گزارش، زندگینامه، وصیت نامه و جُنگ مورد بررسی قرار می گیرند که قالب های خاطره و زندگینامه بر دیگر کتاب های این گروه غلبه داشتند.
کد خبر: ۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷ - 24July 2013

پیشگامی خاطره و زندگینامه بر دیگر آثار کتاب سال مقاومت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پس از اعلام فراخوان دومین دوره برگزاری کتاب سال مقاومت نزدیک به 890  اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از آن میان 48 عنوان کتاب در گروه ادبیات مستند قرار گرفت.

پس بررسی اولیه هیات انتخاب کتاب 18 عنوان اثر وارد مرحله دوم داوری شد. اکنون این آثار از سوی داوران در حال مطالعه و بررسی دقیق اند تا با امتیازده ی سه داور این گروه، نامزدهای نهایی کتاب سال مقاومت انتخاب و اثر منتخب معرفی شود.

در دومین دوره کتاب سال مقاومت آمار آثار دریافتی در گروه ادبیات مستند نسبت به دوره اول با افزایش تعداد آثار روبه رو بود و هجده اثر رسیده به مرحله دوم داوری ها علاوه بر رشد کمی از نظر کیفی و غنی بخشیدن به محتوا از رشد خوبی برخوردار بود.

در گروه ادبیان مستند کتاب های منتشر شده در قالب خاطره، گزارش، زندگینامه، وصیت نامه و جُنگ بررسی می شود. در بررسی آثار راه یافته به مرحله دوم داوری مشخص شد کتاب های منتشر شده با موضوع خاطرات و زندگینامه از نظر تعداد بر دیگر قالب های ادبی این گروه غلبه دارد.

گروه ادبیات مستند آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره کتاب مقاومت را از سه جنبه مورد بررسی قرار می دهد نخست مرتبط بودن سوژه و موضوع کتاب با ادبیات مقاومت، دوم، توجه به استنادها در ارزیابی آثار و دیگری شیوه نگارش و پرداخت که یکی از عناصر مهم در امتیاز دهی آثار است. مجموعه این نکات در بررسی آثار امتیاز نهایی را برای انتخاب یک کتاب فراهم می آورد.

دومین جشنواره بین المللی کتاب سال مقاومت-جایزه ادبی شهید آوینی، مهر ماه سال جاری در تهران به کار خود پایان می دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار