برگزیده ششمین جشنواره جایزه ادبی یوسف عنوان کرد

لزوم اطلاع رسانی قوی و همه جانبه برای برگزاری جایزه ادبی یوسف

برگزیده ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) و مدیر انتشارات سوره سبز گفت: توقع این است که این جشنواره در زمینه داستانهای بلند هم کار کند و خود را به داستانهای کوتاه محدود نکند.
کد خبر: ۱۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳ - 16March 2014

لزوم اطلاع رسانی قوی و همه جانبه برای برگزاری جایزه ادبی یوسف

محسن صادق نیا، نویسنده داستان «بچه محل» و برگزیده ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) و مدیر انتشارات سوره سبز در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: داستان «بچه محل» یکی از داستانهای کتاب «پرواز به سوی بی نهایت» است که به تازگی به چاپ رسیده است.

وی افزود: در این داستان مسئول فنی یک بالگرد ۲۱۴ در مسیر بردن نیروهای رزمنده به خط مقدم با یک بسیجی آشنا و با او هم کلام می شود و پس از کمی صحبت متوجه می شود که او از بچه محل های اوست. در همین چند دقیقه ای که این دو با هم صحبت می کنند رفاقت و صمیمیت خوبی بین این دو برقرار می شود.

وی ادامه داد: این بالگرد روز بعد ازعملیات به منطقه می رود تا شهداء و جانبازان را از خط مقدم به عقب بازگرداند، مسئول فنی این بالگرد زمانی که مشغول جابجا کردن شهدا است با چهره همان رفیق بچه محل مواجه می شود و او را در بین شهدا می بیند.

مدیر انتشارات سوره سبز با تاکید بر اهمیت جانفشانی هایی که هوانیروز ارتش غیور درهشت سال دفاع مقدس داشته افزود: به خاطر مسئولیتی که بر عهده دارم تقریبا تمام خاطراتی که در مورد هوانیروز منتشر یا بازگو شده است را خوانده و شنیده ام. برخی از خاطرات این قدر جذاب است که می توان از روی آنها چند فیلم سینمایی فاخر و چند سریال درجه یک تولید کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم رسانه های تصویری در انتقال جانفشانی های ارتش قدرتمند خاطرنشان کرد: انتشارات سوره سبز در دو سال گذشته صد عنوان کتاب را چاپ و منتشر کرده است البته این تعداد کتاب منهی آن کتابهایی است که تاکنون تجدید چاپ کرده ایم که اگر بخواهیم آنها را نیز در نظر بگیریم این عدد به دویست جلد کتاب می رسد. بسیاری از این کتابها در جشنواره های مختلف جایزه گرفته اند و قابلیت این را دارند که در قالب فیلم و سریال به مخاطبان عرضه شوند .

وی ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان جایزه ادبی یوسف تصریح کرد: جایزه ادبی یوسف نقش بسیار مهمی را در حفظ و انتشار ارزشهای دفاع مقدس ایفا می کند اما انتقاداتی هم به آن وارد است به عنوان مثال توقع این است که این جشنواره در زمینه داستانهای بلند هم کار کند و خود را به داستانهای کوتاه محدود نکند.

وی افزود: اطلاع رسانی جایزه ادبی یوسف در این دوره از برگزاری بسیار ضعیف بود و من به عنوان مدیر انتشارات سوره سبز که کاملا با فضای داستان و انتشارات درگیر هستم هم به صورت تلفنی از زمان برگزاری آن مطلع شدم. از دیگر مواردی که امیدوارم در سال آینده به توجه شود تهیه یک سالن بزرگ برای برگزاری مراسم اختتامیه است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار