"محمد حسین هوشمندی" طراح و گرافیست برجسته کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن بر شمردن نکات ویژه و منحصر به فرد فیلم سینمایی «چ» اظهار داشت: با هماهنگی هایی که با آقای ابراهیم حاتمی کیا انجام شد برای فیلم «چ» سه پوستر طراحی شد که دو تای آن برای اکران بین المللی است و یکی از آنها برای اکران داخلی.
وی افزود: در تمامی پوسترهای این فیلم مبنای مفهومی بر اساس نگرش صلح جویانه ی چمران طرح شده است، چمران مرد صلح و اندیشه است و در آخر جنگ. مبنای پوستر اول که برای بخش بین المللی طراحی شد نمایی از زاویه بالاست که در آن چمران و یکی از همراهانش در حال کشیدن حرف H بر روی زمین هستند تا همه چیز برای فرود هلی کوپتر و بردن زخمی ها آماده شود غافل از اینکه سرنوشتی دیگر در انتظار آن هاست.
وی تصریح کرد: مبنای پوستر دوم بین المللی لحظه خداحافظی شهید چمران با خانواده اش است. چمران و چهار فرزندش پشت به ما و رو به پرتگاهی نزدیک به دریا ایستاده اند و به افق خیره شده اند. این پوستر آخرین لحظاتی را نشان می دهد که چمران از خانواده اش جدا و وارد مرحله جدیدی از زندگی اش می شود. آن صخره و رفتنش به سوی دریا او را از خانواده اش جدا می کند. شاید این پس از این لحظه هاست که چمران در دستنوشته هایش می گوید: خواهش های پست مادی وجود دارند، هنوز زیبارویان دلم را تکان می دهند، هنوز دلم در گرو مهر همسرم می لرزد، هنوز یاد دردناک کودکان فرشته صفتم روح مرا سراپا مملو از درد و اندوه می کند، هنوز دست از حیات نشسته ام، هنوز جهان را سه طلاقه نکرده ام.
وی ادامه داد: چمران در این پوستر لباسی سفید به تن دارد. لباسی محو شده در سفیدی آسمان، اما آسمانی که سیاهی هم دارد. دست در دست فرزندانش، دست هایی که رها خواهند شد.
وی افزود : مبنای پوستری که برای اکران داخلی طراحی شد بر یک پارچگی ایران تاکید دارد. رنگ پرچم به گونه ای طراحی شد تا یک زمان خاص را به بیننده منتقل نکند. چمران در حالی که در میان پرچم قرار گرفته و جزیی از آن است پیراهنی آغشته به خون را به یک دست گرفته و دست دیگرش را به تمنای صلح بالا برده است.