سردار فضلی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

امیدواریم بودجه نیروهای مسلح افزایش یابد/ رایزنی با دولت و مجلس برای تأمین اعتبار

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امیدواریم روند کاهش بودجه نیروهای مسلح جبران شود و این قضیه به اساس برنامه‌های‌مان لطمه‌ای وارد نکند.
کد خبر: ۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲ - 19March 2014

امیدواریم بودجه نیروهای مسلح افزایش یابد/ رایزنی با دولت و مجلس برای تأمین اعتبار

سردار سرتیپ "علی فضلی" جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس درباره کاهش بودجه نیروهای مسلح در بودجه سال آینده کشور و تأثیر آن بر روی برنامههای بسیج، گفت: بسیج همان طور که طی این ۳۵ سال گذشته اثبات کرده، کم هزینهترین تشکل مردمی است. اگر بودجه کاهش یافت ناچاریم بخشهایی از برنامههایمان را با نهایت صرفهجویی انجام دهیم. البته امیدواریم که با مشارکت مردم، لطمهای به برنامهها در حوزه شجره طیبه صالحین، بسیج سازندگی، راهیان نور و... وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه حُسن بسیج استفاده از مشارکتهای مردمی است، افزود: اساس کار بسیج بدون حضور و نقش مردم غیر ممکن است. به عنوان مثال در این چند مدت اخیر که حدود ۱۱ هزار پایگاه مقاومت ساخته شده بر مبنای همین فرمول صورت گرفته است؛ بنابر این ما با استفاده از مشارکتهای مردمی سعی کردیم نهایت استفاده را ببریم.

"جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین" با تأکید بر اینکه سعی میکنیم از درون به خودمان فشار بیاوریم ولی به مأموریتها کمترین خللی وارد نشود، ادامه داد: البته برای تأمین اعتبارات لازم رایزنیهایی با دولت و مجلس صورت گرفته است؛ با این حال چنانچه بنا به هر دلیلی برای کشور تحقق بودجه مورد نیاز بسیج و نیروهای مسلح امکانپذیر نبود، با بهینه کردن هزینههایمان با این موضوع کنار میآییم.

"سردار فضلی" با اشاره به نمونهای از افزایش هزینهها عنوان کرد: به عنوان نمونه در سال گذشته هر فردی که از خراسان به راهیان نور میآمد ۱۹۴ هزار تومان پرداخت میکرد، اما امسال این مبلغ به بیش از ۲۳۰ هزار تومان افزایش یافته است، از سوی دیگر در سال گذشته ۴۷ درصد مردم با وسایل نقلیه خودشان به راهیان نور آمدند که امسال پیشبینی میکنیم این میزان بیش از سال گذشته باشد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۴۰۰ راوی در یادمانهای دفاع مقدس عهدهدار روایتگری هستند که ریالی هم دریافت نمیکنند، بیان کرد: ما در ارتباط با هزینههایی که برای مأموریتهایمان پیشبینی کردیم، نزدیک به 2 هزار سوله چند منظوره ورزشی ساختیم که بخشی از اینها به بهرهبرداری رسیده و بخش دیگری هم در آستانه افتتاح است و هزار سوله دیگر میماند که جزو تعهدات ما است و باید آنها را احداث کنیم؛ با این توضیح که تا حد امکان در ساخت این پروژهها از کمکهای مردمی استفاده میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها