خدمت به ایتام افتخار است

سردارمحمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع صمیمی ایتام گفت: باید خدمتگذاری به ایتام را قدر دانسته و این مادران باید به خود افتخار کنند چراکه خدا سرپرستی ایتام را بر عهده آنان نهاده و این جایگاه خلیفه اللهی است.
کد خبر: ۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ - 25July 2013

خدمت به ایتام افتخار است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری بسیج، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع صمیمی خادمان، ایتام و خانواده های تحت پوشش خیریه سیدالکریم که در نیمه ماه رمضان در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد؛ گفت: حضور در چنین جمعی از هدایای الهی است و باید خدمتگذاری به ایتام را قدر دانسته و این مادران باید به خود افتخار کنند چراکه خدا سرپرستی ایتام را بر عهده آنان نهاده و این جایگاه خلیفه اللهی است.

سردار نقدی سخت ترین تنبیهات الهی را طبق قرآن کریم برای بی توجهی به ایتام عنوان نموده و تصریح کرد: بسیاری از انسان های بزرگ و برجسته در طول تاریخ، یتیم بوده اند.

وی وجود پدر و مادر را برای رسیدن به کمالات کافی ندانسته و اظهار داشت: در کشور ایران هم امام خمینی یک فرزند شهید بود که توانست انقلاب اسلامی ایران را به ثمر بنشاند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با استناد به عبارت "لولاک لما خلقت الافلاک" خاطرنشان کرد: اگر همه بشریت در یک کفه ترازو و پیامبر اسلام که یک یتیم بود در کفه دیگر ترازو باشند، قدر و ارزش آن یک نفر یتیم از همه بشریت سنگین تر است.

وی مهمترین کارها برای بالارفتن و شبیه امام و شهدا شدن را تزکیه نفس و اطاعت محض از ولایت دانسته و بیان کرد: انسان یتیم اگر بخواهد و با خدا باشد، می تواند به بالاترین مقام های مادی و معنوی برسد چراکه خداوند نبود پدر را برای او جبران می کند.

سردار نقدی سخنان خود را با یک بیت شعر به پایان برد: با یتیم گر نشستی روی خاک/ شک مکن آنجا همان عرش خداست.

گفتنی است در این مراسم که با حضور 300 نفر از ایتام و جمعی از خیرین برگزار شد، لوح تقدیر و جوایز ارزنده ای به آنها اهدا شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار