روز جمعه اتفاق افتاد:

تلفات گسترده ناآرامی ها در مصر

اخوان المسلمین مصر اعلام کرد در جریان درگیری روز جمعه بین نیروهای ارتش و طرفداران محمد مرسی حداقل 31 تن کشته شده و بیش از 100 تن دیگر نیز مجروح شده اند.
کد خبر: ۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ - 27July 2013

تلفات گسترده ناآرامی ها در مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، تظاهرات گسترده طرفداران محمد مرسی در روز جمعه که به طور همزمان با تظاهرات حامیان ارتش در پایتخت مصر در روز جمعه برگزار شد منجر به وقوع درگیری های خشونت آمیز بین دو طرف شد که تلفات زیادی نیز به همراه داشته است.


به گفته رهبران اخوان المسلمین، در تظاهرات روز گذشته نیروهای ارتش مصر و طرفداران آنها از روش های خشونت آمیز برای سرکوب طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر و اخوان المسلمین استفاده کرده اند که در پی آن تعدادی از طرفداران مرسی کشته و یا زخمی شده اند.


به گزارش "الجزیره" قطر، طبق ادعای مقامات اخوان المسلمین در تظاهرات روز گذشته حامیان محمد مرسی در پی استفاده نیروهای ارتش از سلاح گرم برای سرکوب معترضان و همچنین در جریان درگیری طرفدارن مرسی با مخالفان وی، حداقل 31 تن کشته شده و بیش از 100 تن نیز مجروح شده اند و ممکن است بر شمار کشته شدگان نیز افزوده شود.


طبق ادعای «جهاد الحداد» سخنگوی اخوان المسلمین، نیروهای امنیتی و ارتشی مصر در جریان سرکوب معترضان در روز گذشته از سلاح گرم برای کشتن افراد استفاده کرده اند و نقاط حساس و آسیب پذیر بدن افراد را نیز مورد هدف قرار داده اند که این امر منجر به افزایش گسترده تلفات ناآرامی های روز گذشته بوده است.


البته در کنار ادعای رهبران اخوان و طبق سخنان برخی مقامات دولت کنونی مصر در جریان ناآرامی های روز گذشته برخی از مخالفان محمد مرسی نیز توسط حامیان وی و افراد نزدیک به اخوان المسلمین زخمی شده اند.
 

گفتنی است که در هفته گذشته فرمانده ارتش مصر و وزیر دفاع این کشور از مردم این کشور خواسته است با برگزاری تظاهرات گسترده مخالفت خود را با خواسته های طرفداران مرسی نشان دهند و با این تظاهرات مقدمات لازم برای اقدامات گسترده تر ارتش در سرکوب ناآرامی ها را فراهم کنند؛ موضوعی که با ادامه تظاهرات طرفداران مرسی در قاهره باعث برخورد بین دو طرف و تلفات گسترده در روز جمعه شده است.
 

همچنین در این رابطه یکی دیگر از مقامات ارتش مصر در روز شنبه طی اظهار نظری اعلام نموده است که ارتش به زودی اقدامات بیشتری برای سرکوب ناآرامی ها اتخاذ خواهد کرد که در صورت اتخاذ این سیاست و تداوم تظاهرات طرفداران مرسی، باید منتظر تلفات بیشتر ناآرامی ها در مصر بود.

نظر شما
پربیننده ها