مدیر اردوهای راهیان نور سازمان گردشگری بسیج:

بسیج با استفاده از هنر، فرهنگ ایثار و شهادت را به مخاطبان منتقل می‌کند

مدیر اردوهای راهیان نور سازمان گردشگری بسیج با اشاره به برنامه‌های مختلف اردوهای راهیان نور گفت: سازمان بسیج کشور با استفاده از هنر، فرهنگ ایثار و شهادت را به مخاطبان منتقل می‌کند.
کد خبر: ۱۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 04April 2014

بسیج با استفاده از هنر، فرهنگ ایثار و شهادت را به مخاطبان منتقل می‌کند

مصطفی ذباح، مدیر اردوهای راهیان نور سازمان گردشگری بسیج با اشاره به برگزاری رزمایشهای مختلف و شبیهسازی حماسه مردم خرمشهر به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: با توجه به  نبود فضای مناسب در خرمشهر برای بازسازی و شبیهسازی اشغال، آزادسازی این شهر و به تصویر کشیدن رشادتها و مظلومیتهای مردم در دوران دفاع مقدس، هر شب برنامه رزمایش حماسه خرمشهر در اردوگاه شهید باکری در فضای آزاد برگزار میشود.

وی ادامه داد: در منطقهای که رزمایش اجرا میشود سکوهایی برای تماشاکنندگان به تعداد 10 تا 12 هزار نفرآماده شده است و لوکیشن فضاهایی چون محل ورود سربازان عراقی، پلیس راه خرمشهر، مدرسه دریابد رسایی و بازارچه خرمشهر را در برمیگیرد.
 
ذباح با اشاره به بازسازی مدرسه حمدالله پیروز نماد 36 هزار دانش آموز شهید در بهبهان گفت: این مدسه در دوران دفاع مقدس مورد اصابت بمباران قرار گرفت و اردوگاه رمادی و بیمارستان آرین آبادان از دیگر اماکن بازسازی شده دراین رزمایش است.
 
مدیر اردوهای راهیان نور کشور تصریح کرد: ساختمان دو کوهه نماد حضور آحاد ملت ایران برای فتح خرمشهر در دفاع از کیان کشور است و اروند نماد عملیات والفجر 8 بزرگترین عملیات نظامی قرن است که در این مکان انجام شد.
 
وی خاطرنشان کرد: هیچ کجای دنیا و هیچ نیروی نظامی وجود ندارد که بتواند از رودخانه وحشی اروند بگذرد؛ ما سعی کردیم در این فضا موانع و عوامل مختلف را از طریق نور و صوت بازسازی کنیم تا در شب جلوه بیشتری داشته باشد.
 
ذباح با تاکید براینکه 54 کشور جهان در جنگ علیه ایران با رژیم صدام همکاری داشتند، افزود: سازمان بسیج کشور با استفاده از هنر که از صفات خداوند است فرهنگ ایثار وشهادت را به مخاطبان منتقل میکند.
 
وی با اشاره به دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و بازسازی این رشادتها گفت: شهید فهمیده که متاثر از فرمایشات امام راحل بود نارنجک به خود بست و زیر تانک 67 تُنی رفت و ما این حماسه را هر شب در این رزمایش با رعایت ایمنیهای نظامی اجرا میکنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار