دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور خبر داد

بازدید ۸۰ درصد زائران سرزمین‌های نور از یادمان شلمچه

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: تعداد زائرانی که با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی جنوب سفر ‌کردند، به نسبت سال گذشته از درصد بیشتری برخوردار بود.
کد خبر: ۱۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹ - 13April 2014

بازدید ۸۰ درصد زائران سرزمین‌های نور از یادمان شلمچه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "یعقوب سلیمانی" دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره برنامهها و فعالیتهایی که طی ایام نوروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس انجام شد، اظهار کرد: یکی از برنامههایی که امسال برگزار شد، جشنواره "ره آورد سرزمین نور" بود که در اردوگاه شهید مهدی باکری خرمشهر برپا شد.

وی افزود: این جشنواره همزمان با روز ملی راهیان نور برپا شد و به مدت ۱۰ شب نیز ادامه داشت که در هر شب، برنامههای متنوعی برای زائران سرزمینهای نور پیشبینی شده و متفاوت از سالهای گذشته بود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در سال جاری اهتمام جدیتری به زیرساختها به منظور پذیرایی و اسکان بهتر کاروانهای راهیان نور صورت گرفت. همچنین تعداد زائرانی که با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی جنوب سفر کردند، به نسبت سال گذشته از درصد بیشتری برخوردار بود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: در بحث محتوا و مباحث فرهنگی نیز سعی کردیم بیشترین بهره را از ظرفیتهای موجود در میان مؤسسات مردمی فعال در عرصه دفاع مقدس ببریم، به همین دلیل نمایشگاه بزرگی در ورودی یادمان شلمچه برپا کردیم تا این مؤسسات تولیدات و آثارشان را در غرفههای متنوعی ارائه کنند. همچنین مخاطبان میتوانستند با توجه به سلیقه و اختیاری که داشتند، تعدادی از محصولات این نمایشگاه را برای خود انتخاب کنند.

وی همچنین به یکی دیگر از رویکردهای استفاده از توانمندیهای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در یادمانهای دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مثال امسال در یادمان طلاییه از دانشآموزان خادم استفاده کردیم.

سردار سلیمانی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه ۸۰ درصد زائران سرزمینهای نور به دلیل تعلقات خاصی که دارند از یادمان شلمچه بازدید میکنند، به همین دلیل نمایشگاه متمرکز ارائه محصولات فرهنگی در ورودی این یادمان برپا شد.

وی همچنین به ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی زائران با ایثارگریهای رزمندگان طی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در محل اسکان کاروانهای راهیان نور نیز غرفههای فروش کتاب و محصولات فرهنگی دفاع مقدس با تخفیفهای بسیار مناسب پیشبینی شده بود.

نظر شما
پربیننده ها