آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اروپایی‌ها بی‌حیایی را به حد اعلا رسانده‌اند/ مردم ایران اجازه تاسیس لانه جاسوسی جدید را نمی‌دهند

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران با انتقاد شدید از قطعنامه اتحادیه اروپا تاکید کرد که مردم ایران اجازه تاسیس لانه جاسوسی جدید را نمی‌دهند.
کد خبر: ۱۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ - 04April 2014

اروپایی‌ها بی‌حیایی را به حد اعلا رسانده‌اند/ مردم ایران اجازه تاسیس لانه جاسوسی جدید را نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله موحدیکرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبههای امروز نماز جمعه تهران در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت آیتالله فاضل لنکرانی گفت: 12 فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی و روز تثبیت عزت مردم و ذلت دشمن و نجات کشور از حلقوم آمریکا را نیز به شما تبریک میگویم.

وی افزود: شهادت آیتالله سیدمحمدباقر صدر و خواهر گرانقدرش بنتالهدی را نیز تسلیت میگویم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش ضمن تجلیل از راهیان نور گفت: از راهیان نور تجلیل و تشکر میشود. این برنامه بسیار برنامه ارزندهای است که امیدوارم مأجور باشید.

موحدیکرمانی در ادامه به بررسی لایحه امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: لایحه امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح است که از این بابت خوشحال شدیم. امیدوارم این لایحه جامع و کامل شده و در صحن مجلس تصویب شود و 2 فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به برکت این تصویب به خوبی عمل شود.

وی به سفرهای تفریحی عید نوروز اشاره کرد و گفت: سفر خوب است و تفرج و تفریح است و اسلام نیز این تفریحهای مباح را مجاز دانسته است، اما گاهی انسان میبیند که مشکلاتی در این سفرها ایجاد میشود.

امام جمعه موقت تهران در همین زمینه افزود: مجلس و دولت بررسی کنند و طوری این تعطیلات تنظیم شود که مشکلات ترافیک و رفت و آمدها و برخورد با برف و باران کمتر پیش آید.

موحدیکرمانی در بخش دیگری از سخنانش به خطر تروریستها در سوریه اشاره کرد و گفت: تروریستها به لطف خدا در سوریه شکست میخورند و حکومت سوریه با اینها برخورد جدی و قاطع دارد. مطلع شدیم که 450 تن از این تروریستها تسلیم شدهاند.

قوای سهگانه نامگذاری امسال را با قاطعیت پیگیری کنند

وی در ادامه اظهار داشت: در مورد نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب سفارش میکنم که آنچه که رهبری ابلاغ کردهاند، قوای سهگانه با قاطعیت آن را عملی کنند و به نتیجه برسانند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به قطعنامه ضدایرانی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این قطعنامه در کمیته روابط خارجی تصویب شده است. اولا باید به خود اروپاییها تسلیت بگوییم که شما معلوم میشود کاملا نوکر و سرسپرده آمریکا هستید. گویا خودتان استقلالی ندارید و هرچه اربابتان بگوید شما عمل میکنید.

موحدیکرمانی در ادامه تاکید کرد: خیلی شرمآور است. یعنی بیحیایی و بیشرمی را به حد اعلاء رساندهاند. چه توقعات و اتهامات عجیبی است! در ایران حقوق بشر مراعات نمیشود! به چه دلیل مراعات نمیشود؟! مثلا در ایران اگر کسی قاتل بود و باید کشته شود، شما آنرا خلاف حقوق بشر میدانید؟! یعنی میگویید که بگذارید انسانها هرچه قدر میخواهند بکشند و کسی حق ندارد آنها را مجازات کند.

وی در همین زمینه گفت: قرآن میگوید اگر میخواهید یک جامعه زنده داشته باشید باید قصاص در آنجا حاکم باشد. خوشبختانه از تلویزیون دیدم که در اتحادیه اروپا یکی از حاضرین گفت که چرا اینقدر به ایران حملهور میشوید، در آمریکا هم اعدام وجود دارد و آمریکا هم محکوم کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به یکی دیگر از ادعاهای اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آنها میگوید که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با استانداردهای بینالمللی سازگاری ندارد. لطفا بیان کنید که این استانداردها چه است؟ بگویید که ایران در کجا تخلف کرده است. کمتر زورگویی کنید.

موحدیکرمانی ادامه داد: آنها توقع دارند و دستور میدهند که فتنهگران و به خصوص سران فتنه باید آزاد شوند. آنها  برای سران فتنه که از قبل نیز آبرویی نداشتند، آبرویی نگذاشتهاند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مطرح شدن موضوع تأسیس دفتر پارلمان اروپا در تهران افزود: مردم ایران اجازه تأسیس لانه جاسوسی جدید در ایران را نخواهد داد؛ از سرنوشت لانه جاسوسی آمریکا عبرت بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش اخیر احمد شهید دیدهبان حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد و افزود: آنها با کمال پررویی دستور میدهند که احمد شهید این عنصر ضدایرانی که بلندگوی استکبار است، باید اجازه داده شود که به ایران بیاید و فتنه کند. اگر قرار باشد ایران مجری این فرامین باشد، باید به او تبریک گفت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اروپاییها میگویند سفرهای هیئتهای پارلمانی به ایران باید با اجازه ملاقات با فتنهگران و ضدانقلاب همراه باشد. چه توقعات زشتی! آنها رسما میگوید که میخواهیم فتنه و فساد کنیم و با حکومت بجنگیم و افرادی را شکل داده و برنامهریزی کنیم.

موحدیکرمانی در ادامه سخنانش به درخواست اتحادیه اروپا برای تأسیس دفتر این اتحادیه در ایران اشاره کرد و گفت: آنها باید از تعطیلی جاسوسخانه آمریکا پند بگیرند. همانطور که جاسوسهای آمریکایی دست و چشمشان بسته بود آنها نیز باید از آن پند بگیرند. این مردم اجازه نمیدهند که جاسوسخانه دیگری در ایران بوجود آید.

وی تصریح کرد: البته دولت به این یاوهسراییها جواب داده و موضع گرفته است اما توقع این است بیشتر موضع بگیرند. اما به اروپاییها میخواهم بگویم که شما موضع دولت و مجلس را دیدید اما موضع مردم را هم میخواهم نشان شما بدهم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با طرح این سؤال از نمازگذاران آقایان این بدبختها انتظار دارند که ما اجازه دهیم همجنسبازی در ایران رایج شود، شما هر نظری دارید نظرتان را بیان کنید که در این زمان با تکبیر و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حاضران روبرو شد.

موحدیکرمانی تاکید کرد: این ها غفلت کردهاند. این ملت و مردم هزاران شهید دادهاند تا استقلال را به دست آوردهاند و استقلال در متن قانون اساسی آمده است و در دین هم مسئله استقلال مطرح است. آنها با کمال پررویی میخواهند در امور داخلی کشور ما دخالت کنند. ما دین داریم و برای دینمان حرمت قائلیم اما شماها دینتان ملعبه دستتان است اما شما کاری به دین ندارید و به دنبال هوسرانی و عیاشی هستید اما ما متدین هستیم و دین داریم و به شما اجازه نمیدهیم این دخالتهای زشت را در کشور ما انجام دهید و این حرفهای یاوه را بزنید.

وی افزود: البته دلمان میخواهد که هیئت ایرانی و دولت محترم این موضع مردم را به اتحادیه اروپا منعکس کند. دولت باید بداند که تکبر در بعضی مواقع عبادت است. تکبر در مقابل متکبر و زورگو عبادت است. قرآن میگوید در مقابل کفار باید شدید بود و نفوذناپذیر بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: مردم ما مردمی هستند که روی مواضعشان محکم ایستادهاند و برای این مواضع جان و شهید دادهاند و گرفتاری دیدهاند.

موحدیکرمانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اوباما و خانم شرمن از این صحبت میکنند که ما به ایران اعتماد نداریم. عجیب است، جانا سخن از زبان ما میگویی! اگر شما به ایران اعتماد ندارید ملت، دولت و نظام ایران نیز هزاران مرتبه به شما بیاعتماد است.

وی در ادامه سخنانش به بخشی از توافقنامه ژنو بین ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود: این توافقنامه به طوری که دیدیم پخش شده و در دست افراد قرار گرفته است اما بنده جملهای در این توافقنامه دیدم که شایسته است وزارتخارجه و هیئت ایرانی بر روی این جمله دقت کنند البته متن آن به زبان انگلیسی است اما ترجمه فارسی آن این است که « تا در مورد همه چیز توافق نشود، در مورد هیچ چیز توافق نمیشود.»

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: با این زیادهخواهیهای اینها یکبار حقوق بشر، موشکهای بالستیک و بار دیگر حمایت از حزبالله را مطرح میکنند و هر روز بهانهای میآورند و یک روز نیز ممکن است در این توافقنامه بگنجانند که ایران باید همجنسبازی را نیز اجازه دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار