مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد

شهید دکتر فقیهی به عنوان شهید شاخص سال 93 معرفی شد‎

مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: شهید دکتر فقیهی که مبتکر طرح هایی در زمینه خودکفایی ‏دارویی بود، به عنوان شهید شاخص سال 93 معرفی شد‎.
کد خبر: ۱۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ - 05April 2014

شهید دکتر فقیهی به عنوان شهید شاخص سال 93 معرفی شد‎

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر سید محسن نظام الدین مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: دکترمحمد مهدی فقیهی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج جامعه پزشکی در سال ۱۳۹۳ معرفی شد.

مستندات باقی مانده از زندگی این شهید بزرگوار حاکی است: وی در روز ۱ اردیبهشت سال ۳۲ در خانوادهای متدین در اصفهان به دنیا آمد و در ۱۶ مرداد سال ۶۲ در تپههای دربند در خاک عراق به مقام رفیع شهادت نایل شد.
شهید دکترمحمد مهدی فقیهی داروساز بود و در سال ۱۳۵۱ وارد رشته دارو سازی دانشگاه اصفهان شد. او سالهایی از عمر خود را مشغول خدمت در سازمان صنایع ملی بود.
 
وی که فعالیتهای مذهبی، سیاسی را از ابتدای نوجوانی آغاز کرده بود در دبیرستان در این فعالیتها شرکت جدی و فعال داشت. در همان دوران در جلسات علنی و غیرعلنی ضدرژیم شرکت فعالانه داشته، از محضر اساتید بزرگ علم و اخلاق در اصفهان بهره جست.
شهید فقیهی در قبل از انقلاب در برپائی و ایجاد نمایشگاههای متعدد کتاب و عکس و نوار در سطح شهر عاملی موثر و اساسی بود که در حمله ساواک به یکی از این نمایشگاهها، محمد مهدی آخرین نفری بود که نمایشگاه را که حاصل دسترنجش بود با دنیائی غم ترک میکرد.
 
او با گرفتن دکترای داروسازی پس از پیروزی انقلاب در وزارت کشاورزی در زمان وزارت دکتر شیبانی به فعالیت پرداخت. سپس فعالیت اساسی خود را از طرف دفتر مرکزی جهاد سازندگی، جهاد ادارات به عنوان ایجاد روحیه جهادی در وزارت بهداری آغاز بکار کرد. در این مدت دست به طرحها و ابتکاراتی در زمینه خودکفائی داروئی منجمله طرح آمالگام (مواد اولیه دندانسازی) و طرح پارافین مایع (با همکاری سازمان صنایع ملی) و غیره زد. سپس همکاری خود را با سازمان صنایع ملی به عنوان یکی از مبتکرین و برجستهترین افراد با ایده خودکفائی داروئی شروع کرد و طرحهای ژل منیزیم (مواد اولیه شربتهای ضد اسید معده و سایر مواد آلی را) دنبال کرد.
 
وصیت نامه شهید فقیهی (دکتر داروساز)
 
پروردگارا! قافله شهیدان اسران و محرومان در افق خونبار انقلاب در حرکت است، ما را بدان متصل کن.
خدایا! ما را بصیرتی ده که به هر چه مینگریم تو را ببینیم.
 
یکی از آیات و نشانههای رحمت خداوند انقلاب عظیم الشأن اسلامی است که ما با درک انقلاب بسیاری از آیات خدا را بیشتر و بهتر درک کردیم.
 
اگر این انقلاب نبود، ایثارها و فداکاریها و حما آفرینیها در جبههها شکل نمیگرفت و اگر این انقلاب نبود، ما شاهد جوانانی نبودیم که چون حضرت علی اکبر (ع) در راه امام خود جان هدیه کنند و چون حضرت قاسم (ع) شهید شوند.
از برکتهای دیگر این انقلاب اینکه ما همدیگر را بهتر شناختیم و راه و رسم روابط اسلامی را فرا گرفتیم مکتبهای منحط مادی و شرکت آلوده بقدری اذهان جوانان ما را مشغول کرده بود که با اسم اسلام به شرکت و به اسم ارزش، ضد ارزش و بدانیم جامعه آزاد، جامعهای در بند هوسها و تمایلات نفسانی بر ایمان ترسیم میکردند.
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار