رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی:

قطعنامه‌ پارلمان اروپا ارزش حقوقی ندارد/ دولت و وزارت خارجه موضع‌گیری جدی کنند

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی با بیان اینکه برخی بندهای قطعنامه پارلمان اروپا وقیحانه است، گفت: لازم است نیروهای انقلابی و مسئولین و به خصوص مجلس و دولت موضع‌گیری غیرتمندانه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند.
کد خبر: ۱۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷ - 07April 2014

قطعنامه‌ پارلمان اروپا ارزش حقوقی ندارد/ دولت و وزارت خارجه موضع‌گیری جدی کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین صنعتی، دکتر "محمد اسماعیل کفایتی" در پی تصویب قطعنامهٔ پارلمان اروپا در گفتگویی اظهار کرد: اقداماتی از قبیل صدور قطعنامهٔ پارلمان اروپا دور از انتظار نبود؛ اروپاییها طی این ۳۵ سال کارهای زیادی انجام دادهاند.

وی افزود: تقسیم کاری که نظام سلطه درمورد ما انجام داده، گاهی از سمت اروپا و گاهی از سمت آمریکا بوده است و باید به این اتفاقات به طور سیستماتیک نگاه کرد.

مبارزهٔ حق و باطل یک مبارزهٔ تاریخی است

کفایتی ادامه داد: این وقایع در تاریخ ما و در تاریخ صدر اسلام هم سابقه داشته است، مبارزهٔ حق و باطل یک مبارزهٔ تاریخی است و منحصر به شرایط فعلی نمیشود.

وی گفت: جبههٔ باطل یا همان جبههٔ شیطانی همواره با جبههٔ الهی و توحیدی در حال مبارزه است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی، رفتار و مبنای کار شیطان این است که جامعه انسانی را به اسارت بگیرد و تا مسلط نشود دست بردار نیست. در این مبارزه صلحی وجود ندارد، یک طرف کامل برنده است و یک طرف هم باید سلطهپذیر باشد.

وی توضیح داد: اروپاییها در این ۳۵ ساله رفتارهای تسلط آمیز و استعمارگرانهٔ زیادی از خود نشان دادهاند، اگرچه با شروع انقلاب اسلامی و حرکت امامخمینی این فضا معکوس شده و اکنون غرب در حوزه ایدئولوژیک و اقتصاد به چالش کشیده شده و ناکارآمدی آن به اثبات رسیده است.

کفایتی بیان کرد: دموکراسی، آزادی و سرمایهداری سه ارزش غربیای که جدایی ناپذیر مینمود، امروزه مورد تردید واقع شده و شاهد مثال آن هم جنبش والاستریت در غرب است. همچنین اتفاقی که در چین افتاده و این کشور بهعنوان یک نظام سرمایهداری جدای از دموکراسی و آزادی، این ایدئولوژی غرب را چالش کشانده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی عنوان کرد: جبهه غرب با اسلام که کارآمدی خود را چه در قالب نظام اجرایی و چه در حوزه اقتصاد و فرهنگ به اثبات رسانده و نشان داده که میتواند به عنوان گزینهای برای انتخاب مردم تمام دنیا باشد، در یک تنگنای اساسی قرار گرفته و فشارهایش را روز به روز بیشتر میکند.

وی گفت: اما متاسفانه اتفاقاتی که در داخل کشور رخ داد دشمن را امیدوار کرد که این مقطع زمانی را برای صدور چنین قطعنامهای انتخاب کند.

کفایتی عنوان کرد: در قضیهٔ سوریه غرب شکست مفتضحانهای را متحمل شد و در اکراین، آمریکا با ذلت حرف خود را مبنی بر حمله نظامی پس گرفت.

وی افزود: بعد از بحث توافق هستهای آنها از طریق بحثهای حقوق بشر با جدیترین دشمن خودشان که ایران است به مقابله برخاستهاند.

وزارت خارجه موضعگیری جدی نشان دهد

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی اظهار کرد: جزئیات این قطعنامه قابل تامل است و چیزی است که به طور کلی قابل پیشبینی بود اما بعضی بندهای آن بسیار وقیحانه و با عناد همراه است.

وی تاکید کرد: لازم است نیروهای انقلابی و مسئولین و بخصوص مجلس و دولت موضعگیری غیرتمندانهای نسبت به این موضوع داشته باشند.

کفایتی گفت: از وزارت خارجه جمهوری اسلامی و حتی خود رئیسجمهوری انتظار میرود اقدامی جدی در این خصوص نشان دهند.

وی اضافه کرد: حداقل کاری که میشود کرد این است که یک تذکر شفاهی به آنها داده شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی تصریح کرد: غربیها با هر گروه سیاسی که پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی داشته باشد، دشمنی میورزند.

وی ادامه داد: آنها انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که در آن حماسه سیاسی رقم خورد و مشارکت بالایی را شاهد بودیم زیر سوال میبردند، در حالی که استاندارهای دموکراسی شناخته شده در دنیا این است که مردم با چارچوب قانون اساسی خودشان انتخاب کنند.

کفایتی  گفت: آنها وقتی دیدند که نتیجهٔ انتخاباتی که رقم خورد نمیتواند انتظارات آنها را بهصورت حداکثری برآورده کند با آن به تقابل برخاستهاند.

وی ادامه داد: البته یک سری ضعفها در داخل از سوی دولت و وزارت خارجه دیده شد که آنها را امیدوار کرد، این نشان میدهد که اگر ما یک قدم به عقب بیاییم دشمن کیلومترها به جلو میآید، با دشمن نمیتوان مسامحه کرد.

کفایتی بیان کرد: آنها اگر کوچکترین روزنهای ببینند حتما ناجوانمردانه عمل میکنند و به هیچوجه به تعهدات خود پایبند نیستند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث هستهای عدهای در داخل کشور فضای کشور را منطقی تعریف کردند و گمان کردند در این فضا میتوانند کارشان را پیش ببرند.

کفایتی  افزود: اختلاف سه منشا میتواند داشته باشد، اختلاف یا بر سر اندیشهها و جهانبینی است که در این مورد میشود بحث و گفتگو کرد، مثلا بحث هستهای که با توجه به معاهدات بینالمللی، این حق مسلم ما شناخته میشود.

وی عنوان کرد: گاهی اختلاف به خاطر دیتای غلط و غیرشفاف بودن است. آنها ادعا داشتند که ما به سمت بمب هستهای رفتهایم، که باز ایران با ارائه مدرک به شفاف سازی پرداخت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی اضافه کرد: سومین منشا اختلاف بحث فضای غیرمنطقی و بیدلیل است که رویکردی شیطانی است و قابل حل نیست. مسئله غرب با انرژی هستهای کشور ما از این دست است.

قطعنامهٔ پارلمان اروپا غیرقانونی است

وی توضیح داد: چنین قطعنامههایی از نظر حقوق بینالملل ارزش حقوقی ندارند، کاملا غیرقانونی شمرده میشوند و فاقد ضمانت اجرایی میباشند.

کفایتی بیان کرد: این اقدامات صرفا برای راه انداختن جنگ روانی است و آنها بهدنبال گرفتن امتیازات و پیروزیهایی موقت هستند به همین دلیل بحث تحریم و بحث هستهای و بحثهای حقوق بشر را مطرح میکنند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خاطر نشان کرد: اروپاییها نمیتوانند مواردی مثل حقوق همجنسگرایان را که کشوری مثل انگلیس خود سالها با آن درگیر بوده و بهتازگی به تصویب رسیده را به کشوری که با این موضوع مشکل مبنایی دارد دیکته کنند.

وی گفت: همجنسگرایی علاوه بر غیراسلامی بودن موضوعی غیر انسانی است و حتی به یک کشور غیر اسلامی هم نمیتوانند چنین موضوعی را تحمیل کنند، حتی اگر به طبیعت هم مراجعه کنیم در مورد حیوانات هم پذیرفته شده نیست.

کفایتی بیان کرد: این بحثها و دشمنیها را نمیتوان جدای از مسائل داخلی که اتفاق افتاده بررسی کرد، وقتی در داخل کشور در روزنامهها مینویسند که قصاص یک مورد غیر انسانی است، این اقدامات دشمن را امیدوار میکند.

مدیریت جهادی رمز عبور از تحریمهاست

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی تصریح کرد: ما میتوانیم با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی از تحریمها عبور کرده، با تکیه بر فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان با تهاجم فرهنگی مبارزه کنیم و از نظر نظامی خود را مقاوم سازیم.

کفایتی تشریح کرد: ما میتوانیم با توکل به خدا همانطور که در عرصهٔ سیاسی با رهبری امامخمینی توانستیم نظام سیاسی را طراحی کنیم در سایر عرصهها از جمله در عرصه اقتصاد نیز با تلاش مضاعف اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و پیاده سازی کنیم.

وی عنوان کرد: در مصر، اخوان المسلمین توانست فقط سه میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی را پای کار بیاورد، در حالی که امام توانست حدود ۲۵ میلیون نفر از جمعیت ۳۶ میلیونی را به خیابانها بیاورد، این عظمت انقلاب و نقش رهبری انقلاب را نشان میدهد.

کفایتی گفت: لازم است که کسانی که دغدغه انقلاب و ارزشها را دارند زوایای این قطعنامهٔ اروپا را زیر ذره بین ببرند و حقایق پنهان آن را برای نسل جدید آشکار کنند.

وی افزود: باید با بیان پیروزیهای انقلاب اسلامی، دشمنی اروپا و غرب را ببینیم و آن شکستها و عقب نشینیها را برای همه آشکار کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار