احتمال انتشار خاطرات سردار قاسم سلیمانی در "نبرد فتح المبین" تا نمایشگاه کتاب

عباس میرزایی ابراز امیدواری کرد کتاب «نبرد فتح المبین» شامل خاطرات سردار قاسم سلیمانی تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و به مخاطبان عرضه شود.
کد خبر: ۱۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ - 07April 2014

احتمال انتشار خاطرات سردار قاسم سلیمانی در

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "عباس میرزایی" نویسنده کتاب "نبردهای پیروز" درباره این اثر، اظهار کرد: کتاب "نبردهای پیروز" حاصل مصاحبه با رزمندگان عملیات ثامنالائمه(ع) و طریقالقدس توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گفته وی، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده جنگ، در استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بودهاند و در اکثر کتابهایی که با این مضمون هستند نامی از ایشان وجود دارد.

میرزایی در ادامه به مخالفت سردار قاسم سلیمانی در راستای تدوین خاطرات اشاره کرد و دلایل آن را شخصی دانست و افزود: به این دلیل که آقای سلیمانی مخالف تدوین و تهیه یک کتاب مستقل هستند از این رو این خاطرات در چند کتاب گنجانده شده است، البته در ذهنم احساس میکنم این خاطرات در ۸ کتاب قابل بیان باشد اما تاکنون تنها ۴ کتاب تالیف شده است.

این نویسنده تاکید کرد: "نبردهای پیروز"، "نبرد کرخه کور" دو کتاب منتشر شده از سوی انتشارات سوره مهر است، بخشی از خاطرات در این دو اثر آمده است، اما کتاب سومی نوشته شده که عنوان آن "نبرد فتح المبین" نام دارد، این اثر در اختیار سردار سلیمانی قرار دارد تا مطالعه کنند و ویرایش نهایی صورت گیرد. کتاب دیگر با عنوان "نبرد بیت المقدس" که آنهم شامل خاطرات بوده که در دست تهیه است.

وی با بیان اینکه برای آشنایی با این نبردها و سردار سلیمانی این کتابها مفید خواهند بود، یادآوری کرد: اغلب زمان خاطره نویسی با هماهنگی انجام میشود و تالیف و ثبت صورت میگیرد.

میرزایی در پایان بیان کرد: امیدواریم برای بیست و هفتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران کتاب "نبرد فتح المبین" منتشر شود.

بر اساس این گزارش، کتاب "نبردهای پیروز" حاصل مصاحبه عباس میرزایی نویسنده کتاب با بیش از ۱۱۰ نفر از رزمندگان شرکت کننده در عملیات ثامنالائمه (ع) و نزدیک به ۱۴۰ مصاحبه با رزمندگان حاضر در عملیات طریقالقدس است که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در این نبردها را سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه بهعهده داشته و به همین دلیل بخشی از روایت این کتاب مربوط به خاطراتی است که از زبان وی بیان شده است.

این کتاب بخشی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس به حساب میآید و نویسنده برای مستند کردن روایت این کتاب تنها به انجام مصاحبههای حضوری با افراد بسنده نکرده و به منابع تاریخی تکمیل کننده همچون نوارهای ضبط شده از بیسیم عملیات در زمان جنگ، کتابهای از پیش منتشرشده و مصاحبههای صدا و سیمای مرکز استان کرمان با رزمندگان در زمان جنگ نیز رجوع کرده است. کتاب "نبردهای پیروز" به لحاظ زمانی وقایع شهریور سال ۱۳۶۰ تا بهمن ماه همان سال را در بر میگیرد و از بخشهای مختلفی همچون استان کرمان در نبرد ثامنالائمه، با گردان شهید بهشتی از کرمان تا آبادان، استان کرمان در نبرد بزرگ شرق کارون، بهسوی نبرد طریقالقدس و حماسه سابله تشکیل شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار