رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

ارائه الگوی صحیح مصرف سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند ارائه الگوی صحیح مصرف در جامعه هستیم.
کد خبر: ۱۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ - 08April 2014

ارائه الگوی صحیح مصرف سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ علیپور مختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگویی در خصوص سیاستهای اقتصاد مقاومتی، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقابله با تحریمهای استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مقام معظم رهبری به مسئولان قوای سهگانه بندهای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده و مسئولان نظام نیز موظف شدند تا سیاستهای کلی دستگاههای خود را با اصل ۴۴مطابق کنند. زیرا رابطه تنگاتنگی میان اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی وجود دارد، به عبارت دیگر لازمه تحقق حماسه اقتصادی این است که مردم در مقابل تحریمها واکسینه فرهنگی شوند.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه، شاخصه مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری است، افزود: شاخصه مصرف بهینه به این دلیل مهم است که متاسفانه کشورمان جزو کشورهای پرمصرف دنیا محسوب میشود، لذا جهت ذخیره برای نسلهای آینده کشور، باید از استفاده بیرویه منابع انسانی و مادی بدون برنامه ریزی لازم جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اظهار این مطلب که متاسفانه سازمان صدا و سیما با تشویق مردم به تجملگرایی و مصرف زدگی جامعه را از رسیدن به منویات مقام معظم رهبری باز میدارد، بیان داشت: روحیه مصرفگرایی تا زمانی که در بین مردم باشد و آنها به خرید کالاهای بدون استفاده مبادرت کنند، همچنان نیازمند واردات بیرویه کالا از کشورهای بیگانه خواهیم بود که در این صورت تولیدات داخلی با رکود مواجه میشود.

پورمختار تصریح کرد: توجه دقیق قوای سهگانه و مسئولان امر به منویات مقام معظم رهبری میتواند جامعه را از تحریمهای شدید و ناجوانمردانه دشمن برهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار