شاه‌حسینی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

تعریف هنر تراز انقلاب را باید در کتاب"دغدغه‌های فرهنگی" مقام معظم رهبری جستجو کرد

مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی گفت: مقام معظم رهبری بهترین مرجع برای تعریف هنر تراز انقلاب است، کسانی که به دنبال تعریفی از هنر هستند کتاب"دغدغه‌های فرهنگی" را مطالعه کنند.
کد خبر: ۱۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱ - 13April 2014

تعریف هنر تراز انقلاب را باید در کتاب


دکتر مجید شاهحسینی مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به مهمترین ویژگی هنر انقلاب اظهار داشت: مهمترین صفت هنر انقلاب باورمندی و تعهد نسبت به انقلاب اسلامی ایران است.

شاهحسینی با انتقاد از هنرمندانی که از هنر انقلاب دم میزنند و مبانی را زیر سوال می برند، گفت: ما نمیتوانیم از هنر انقلاب دم بزنیم و فرش را از زیر پای انقلاب بکشیم یا در آثار هنری مبانی فکری انقلاب را زیر سوال ببریم.

وی تعهد را مهمترین صفت هنر انقلابی دانست و بیان کرد: تعهد نسبت به انقلاب اسلامی ایران و ارزشهای آن مهمترین ویژگی هنر انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

شاهحسینی زیباترین تعاریف از هنر انقلاب را بیانات مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: اگر به کتاب دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری رجوع کنیم، تعریف هنر تراز انقلاب اسلامی را می توان دید.

این مدرس و صاحب نظر سینما تصریح کرد: زیباترین تعاریف از هنر انقلاب از زبان مقام معظم رهبری در کتاب دغدغه های فرهنگی است. مقام معظم رهبری بهترین مرجع برای تعریف هنر تراز انقلاب است و کسانی که به دنبال تعریفی از هنر هستند، این کتاب را مطالعه کنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار