سردار سیف در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

بسیج به دشمن اجازه ماجراجویی نمی‌دهد

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین گفت: سپاه، حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و بسیج نیز به دشمن اجازه ماجراجویی نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ - 22April 2014

بسیج به دشمن اجازه ماجراجویی نمی‌دهد

سردار سرتیپ دوم "نصرتالله سیف" معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین در گفتوگو با دفاع مقدس ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه به دوستداران نظام و انقلاب اسلامی گفت: سپاه به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایشهای الی بیتالمقدس در روزهای ۴ و۵ اردیبهشت و با بیان اینکه این رزمایشها جهت ارتقا سطح قدرت بسیج برای مقابله با تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت دشمنان انقلاب برگزار میشود، اذعان کرد: گردانهای بیت المقدس بسیج آموزشهایی میبینند و برای تست این آموزشها رزمایشهای مذکور برگزار میشود.

معاون عملیات بسیج افزود: رزمایش تهران با ۵ قرارگاه تاکتیکی زیر نظر قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) سپاه محمد رسول الله(ص) و رزمایش استان البرز زیر نظر قرارگاه مرکزی امام حسن مجتبی(ع) استان البرز اجرا میشود.

وی با بیان اینکه قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) سپاه محمد رسول الله(ص) تهران برزگ و قرارگاه مرکزی امام حسن مجتبی(ع) استان البرز زیر نظر قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) سازمان بسیج انجام وظیفه میکنند، افزود: برگزاری چنین رزمایشهایی مایه امید دوستان انقلاب و ناامیدی دشمنان انقلاب است.

معاون عملیات بسیج گفت: تا زمانی که دشمن به ماجراجوییهای خود ادامه دهد، بسیج بر سطح آمادگی خود میافزاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمان برگزاری رزمایش الی بیت المقدس کردستان متعاقبا اعلام میشود.

لازم به ذکر است، سردار "احمد ذوالقدر" جانشین فرمانده سپاه محمدرسولالله(ص) در نشستی خبری که دیروز به منظور تشریح جزئیات این رزمایشها برگزار شد، با اشاره به اینکه سپاه مسئولیت حفظ انسجام و آموزش نیروهای مردمی را دارد، تصریح کرد: امنیت ملی با مردم از طریق بسیج و آحاد مردم داوطلب  بخشی از سازماندهی دفاع از جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده سپاه محمدرسوالالله تهران از گردانهای امام حسین (ع)، بیتالمقدس، عاشورا، امداد و نجات، کوثر، امام علی (ع) به عنوان گردانهای دفاعی مردمی یاد کرد و گفت: این گردانها بسیج و سپاه را تشکیل داده و آموزشها، ماموریتها و تجهیزات متفاوتی دارند.

سردار ذوالقدر با اشاره به اینکه پیام رزمایش در دل شعار آن نهفته است گفت: این رزمایش با گردانهای الیبیتالمقدس آغاز میشود و به دلیل محدودیت جغرافیایی صرفا آتشهای سبک و نیمهسنگین اجرا میشود.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به پنج محدوده این رزمایش در تهران گفت: ۵ لشکر عملیاتی برای این رزمایش پیشبینی شده که در دو قالب اصلی و فرعی به کار گرفته میشوند.

سردار ذوالقدر با تاکید بر اینکه گردانهای بیتالمقدس کاملا مردمی هستند، اظهار کرد: بخشی از کادر گردانهای امام حسین هم به گردانهای بیتالمقدس اضافه میشوند.

جانشین فرمانده سپاه محمدرسوالالله(ص) با بیان اینکه اولین هدف ما آموزش نیروهای مردمی است، اضافه کرد: سازماندهی، تمرین و ممارست از دیگر اهداف رزمایش بوده و انتظار ما از نیروها آمادگی برای اجرای عملیات واقعی است.

پیش از این نیز سردار سرتیپ دوم "بهرام حسینی مطلق" فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در خصوص این رزمایش ها گفته بود: گردانهای بیت المقدس، امام علی (ع)، کوثر (خواهران) و امام حسین (ع) استان البرز به شکل ناحیهای و غیرمتمرکز در شهرستانهای استان دراین رزمایش حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها