امیر دکتر نامی:

نمونه‌های عینی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به دیگر کشورها قابل مشاهده است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز به برکت خون شهدا نمونه‌های عینی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کشورهایی چون سوریه، لبنان و فلسطین مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۱۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ - 15April 2014

نمونه‌های عینی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به دیگر کشورها قابل مشاهده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر "محمدحسن نامی" جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، که در آیین معارفه مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی سخن میگفت، افزود: فرهنگ ناب و ارزشمند دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ اصیل عاشورا باید به جهانیان منتقل شود. این ارزشهای اصیل اسلامی که فرهنگ جهاد و شهادت را در خود گنجانده است، به تمام کشورهای جهان به ویژه منطقه منتقل شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: تغییر ساختاری و ایجاد سازمانهای گوناگون در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در راستای ترویج و گسترش بیش از پیش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است و ایجاد سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، سازمان سینمایی، بانوان، روحانیت و پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین سازمان اسناد این دوران از جمله اقدامات این بنیاد در زمینه تغییرات ساختاری است و راهاندازی سازمان سینمایی تاثیر بسزایی در خلق فیلمهای محتوایی و ارزشی از ایثارگری و حماسهآفرینیهای رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس دارد.

آیت الله "محسن مجتهدشبستری" امام جمعه تبریز نیز در این مراسم گفت: اگر ارزشهای دفاع مقدس به درستی به نسلهای آینده منتقل شود، بدون تردید تمامیت ارضی و اعتقادی ایران اسلامی برای سالها بیمه میشود.

وی انگیزه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را الهی دانست و افزود: در آن دوران رزمندگان اسلام با هدف الهی و به فرمان نایب امام زمان (عج) در جبهه حضور یافته و از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و به شهادت رسیدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید اجازه دهیم ارزشهای این دوران که با آموزههای دینی و اسلامی در هم آمیخته به بوته فراموشی سپرده شود، بر لزوم حفظ آثار و نشانههای دفاع مقدس تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار