مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین:

بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی اولویت اصلی در مستند سازی است

مستند سازی در حوزه دفاع مقدس روحیه ایثارگرانه و جهادی را می طلبد و بنا داریم در حوزه مستند سازی آثار و اسناد شهدا از ظرفیت رسانه ملی بهره بگیریم.
کد خبر: ۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ - 16April 2014

بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی اولویت اصلی در مستند سازی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اعلام این مطلب گفت: مدیریت فعلی صدا و سیمای مرکز قزوین در عمل نشان داده است که روحیه ی مدیریت جهادی بالایی را دارند و همین روحیه باعث قوت قلب بسیجیان و پیشکسوتان و رزمندگان شده است.

وی افزود: مجموعه های خوب و اثر گذار ساخته شده در حوزه فرهنگ پایداری و مقاومت در معرض نمایش و افکار عمومی قرار می دهیم می بینیم که تأثیرگذارترین برنامه ها در رادیو و تلویزیون، حوزه دفاع مقدس است.

طاهرخانی در ادامه به عنوان راهبرد سال اشاره و تصریح کرد: ما مدیران باید ماهانه در خصوص راهبرد سال که اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است خود ارزیابی داشته باشیم و باید ببینیم که چه قدر توانسته ایم در لبیک به فرمایشات رهبرمان قدم برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: تمام سمت و سوی فعالیت های ما باید با نگاه به راهبرد سال که همان مدیریت جهادی است صورت گیرد که الحمد لله آقای صادقی جهانی و همکارانشان در صدا و سیمای مرکز قزوین کاملاً در همین راستا حرکت کرده اند.

طاهرخانی در ادامه با بیان این که رویکرد اصلی و اساسی در بنیاد قزوین توجه به ذات مأموریت هاست تصریح کرد: راهیان نور و تشییع و تدفین شهدای گمنام به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است و توجه به متون دروس ارائه شده در دانشگاه ها و دروس آشنایی با مبانی دفاع مقدس را هدف گذاری کرده ایم.

وی در همین راستا گفت: در حوزه ادبیات دفاع مقدس ، جشنواره های متعدد دفاع مقدس، تألیف کتاب، تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی را داریم  پی گیری می کنیم.

طاهرخانی خاطر نشان کرد:ده جلد کتاب چاپ شده و ده جلد کتاب هم در دست چاپ داریم.

در ادامه جناب آقای صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: چهار کلید واژه در نام گذاری سال وجود دارد فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی و مدیریت جهاد است که این عناوین بسیار عمیق هستند.

وی در همین راستا افزود: مصمم بودن، داشتن انگیزه بالا و فراگیر بودن گفتمان، اراده جمعی تمامی مسئولین و مدیران و جریان سازی فکر و رسانه ای با اعتماد و اعتقاد غالب از خصوصیات عملیاتی شدن راهبرد سال باید باشد.

صادقی جهانی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات رسانه ملی در استان قزوین این است که توانسته است در پوشش اخبار مربوط به دفاع مقدس حضور مؤثر و مستمری داشته باشد که در بررسی آن ما به روحیه ایثار و از خود گذشتگی و تلاش جهادی همکاران در صدا و سیمای مرکز قزوین بر می خوریم که جای تقدیر دارد.

وی خطاب به مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: از سردار کارگر صمیمانه تشکر دارم که فرد لایق و با سابقه ی درخشان را به جای حاج حمزه قربانی که فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوت هستند را منصوب کرده اند.

صادقی جهانی در پایان ابراز داشت: به چند تن از همکاران مأموریت داده ایم تا در مستند سازی آثار و اسناد شهدا با بنیاد حفظ آثار و ستاد کنگره شهدا قویاً بپردازند و از هیچ کوششی در این راه دریغ نکنند.

در پایان سرهنگ طاهرخانی با اهدا لوح تقدیری از زحمات مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین و کارکنان آن مجموعه تقدیر کرد.

نظر شما
پربیننده ها