معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع:

سربازان در تامین امنیت نقش بسیاری دارند/ طرح کاهش خدمت سربازی به یک سال خیانت بود

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل هر کشور حفظ امنیت و حدود و ثغور آن کشور است و سربازان سهم بسیار زیادی در تامین امنیت کشورها دارند.
کد خبر: ۱۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ - 16April 2014

سربازان در تامین امنیت نقش بسیاری دارند/ طرح کاهش خدمت سربازی به یک سال خیانت بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "نصرالله عزتی" معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، صبح امروز در پنجمین جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع، با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: تکریم سربازان وظیفه و عزیزانی که تحت خدمت زیر پرچم به خدمت سربازی اعزام می شوند، چیزی نیست که بشود با جشنواره از عهده آن برآمد، اما این ارزشمند است که چنین حرمتی آغاز شده و سعی میشود از سربازان نمونه تقدیر شود.

وی با بیان اینکه هر زمانی که به موضوع سرباز و سربازی بیتوجهی شد مورد هجوم واقع شدیم، افزود: یکی از مهمترین مسائل هر کشور حفظ امنیت و حدود و ثغور آن کشور است و سربازان سهم بسیار زیادی در تامین امنیت کشورها دارند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در ادامه با اشاره به تلاشهای منافقین و گروههای چپ در روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی برای انحلال ارتش بیان کرد: تنها کسی که ارتش را با صدور پیام خود در بیست و نه فروردین 58 حفظ کرد، امام خمینی(ره) بود.

امیر عزتی اضافه کرد: امام خمینی در دوم اردیبهشت ماه 58 فرمان تشکیل سپاه پاسداران را به منظور تکمیل بازوی دفاعی کشور صادر کردند و 5 آذر همان سال نیز فرمان تشکیل بسیج مستضعفین از سوی ایشان صادر شد.

وی تصریح کرد: در مقابل حرکت امام(ره)، دشمن دست به توطئهای جدید زد مبنی بر اینکه خدمت نظام وظیفه به یک سال کاهش یابد. شاید ظاهر قضیه برای سربازان خوشایند بود اما وقتی این موضوع تحقق یافت پادگانها خالی از سرباز شد و در حقیقت ارتش را از وجود سربازان مؤمن و متعهد خالی کردند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر خیانت بزرگی که در حق انقلاب صورت گرفت این بود که عدهای گفتند باید ارتش فدرال ایجاد شود تا سرباز به شهر خودش برود و در آنجا خدمت کند. در پی چنین خیانتی حدود 7 هزار نفر از لشکر 92 زرهی خوزستان به شهرهای خود منتقل شدند؛ این درحالی بود که هنگام جابجایی یک تیپ از لشکر 92 زرهی، سپاه سوم عراق  به حال آماده باش در میآمد.

امیر عزتی انجام چنین خیانتهایی را زمینهساز حمله عراق به ایران دانست.

وی در ادامه سخنان خود به نقش پررنگ شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی روح تازهای در نیروهای مسلح دمید و باعث ایجاد اتحاد مقدسی بین ارتش و سپاه شد که این امر پیروزیهای بسیاری را برای ایران رقم زد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: حفظ نیروهای مسلح و بالا بردن آمادگی نیروهای رزمی از جمله مسائل ضروری هر کشور است و سربازان نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

سرتیپ عزتی با بیان اینکه توان دفاعی ما وابسته به سربازان است، افزود: تقدیم 60 هزار سرباز شهید در دوران دفاع مقدس بیانگر این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی، خدمت سربازی تقدس ویژهای یافت، اظهار کرد: تک تک خصوصیاتی که درباره نظامیان کشورهای اسلامی آمده شامل حال سربازان ایران اسلامی میشود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، خدمت سربازی را دروازه ورود هر جوان به اجتماع دانست و افزود: کسی که از این دروازه عبور میکند با کولهباری از تجربیات وارد جامعه میشود و سازمان عقیدتی سیاسی و فرماندهان، نقش بسیارمهمی در پرورش سربازان دارند.

امیر عزتی در پایان سخنان خود به سربازان توصیه کرد قدر دوران خدمت و اوغات فراغت خود را بدانند و بیشترین بهره را از این دوران ببرند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار