معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص):

استقلال کامل دفاعی، هدیه‌ ارتش به ملت و رهبر معظم انقلاب است

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان این که امروز ما صاحب ارتشی عاری از هرگونه وابستگی هستیم، گفت: در حال حاضر در عرصه سلاح و سامانه و جهت دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران ارتش وابسته نیست.
کد خبر: ۱۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ - 19April 2014

استقلال کامل دفاعی، هدیه‌ ارتش به ملت و رهبر معظم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم "شاهرخ شهرام" معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) اظهار کرد: از مهمترین نوآوریهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی، تقویت روحیه خود باوری بوده است، که درهشت سال دفاع مقدس محک خورد و ارتش توانست با موفقیت این آزمون را به پایان رساند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ هم با تکیه بر تجربیات ارزندهای که از جنگ به دست آمده بود، این خودباوری ادامه یافت و نتیجه این شده است که امروز ما صاحب ارتشی عاری از هرگونه وابستگی هستیم. استقلال کامل دفاعی آن هدیهای است که امروز ارتش به ملت بزرگ و رهبرمعظم انقلاب هدیه میکند، چرا که امروز در عرصه سلاح و سامانه و جهت دفاع از آرمانهای جمهوری اسلامی ایران ارتش وابسته نیست.

امیر شهرام با اشاره به نمونههایی از این پیشرفتها اظهار داشت: امروز تولید رادارهایی که بدون انتشار امواج میتوانند ریزپرندههایی با سطح مقطع بسیار کم را کشف کنند، نمونههایی است که به دست متخصصان خود ما انجام گرفته است.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی با مقایسه ارتش جمهوری اسلامی با سایر کشورها بیان کرد: ارتش ما ارتشی است که فقط شاید ظاهرش با سایر دیگر ارتشها یکی باشد، اما باطن آن کاملا متفاوت است. دکترین نظامی ارتش ما امروز آرمانها و اعتقادات ما هستند که درعرصه دفاعی به صورت متفاوت از دکترین نیروهای مسلح سایر کشورها شکل گرفته است.

وی همچنین تفاوت دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتشهای دنیا را عدم وابستگی نظامی دانست و ادامه داد: تمامی سلاحها و سامانههای موجود ما هیچ گونهای منشأ بیرونی ندارد. البته در گذشته و در شروع جنگ وابستگی بود، ولی بحمدالله به مرور و با توکل بر خدا و تکیه بر توان ملت سرافراز توانستیم نیازمندیهایمان را خود به خوبی مرتفع کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار