آیت‌الله آملی لاریجانی خواستار شد

تعامل مستمر فرماندهان ناجا با قوه قضائیه/ برقراری امنیت در جامعه توام با عدالت باشد

رئیس قوه قضائیه گفت: توصیه جدی من به فرماندهان ناجا این است که تعامل با قوه قضائیه را یک کار مستمر بدانند و امنیت اجتماعی مردم را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 20April 2014

تعامل مستمر فرماندهان ناجا با قوه قضائیه/ برقراری امنیت در جامعه توام با عدالت باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا، در دومین روز نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان ناجا اظهار کرد: امنیت مهمترین مسئلهای است که باید در جامعه برقرار باشد که ما و عموم مردم اهمیت این موضوع را احساس میکنیم.

وی افزود: امنیت در پیشرفت کشور و در وضعیت اجتماعی، روحی، سیاسی و تمامی ابعاد زندگی تاثیرگذار است.

آیت الله لاریجانی اذعان کرد: در یک جامعه وقتی می توان امنیت را تصور کرد که فرزندان در آن رشد فرهنگی، اجتماعی و تعلیم و تربیت فرهنگی داشته باشند، بازار کسب و کار رونق پیدا کند و اشتغال برای فرزندان این کشور ایجاد شود. زمانی این اتفاق می افتد که یک کشور پایدار و امنی داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: امنیت در کشور رکنی بسیار مهم است، نه به معنی اینکه فقط امنیت وجود داشته باشد، بلکه به این معنی که همه مردم آن را احساس کنند.

وی ادامه داد: امنیت در کشور تابع عوامل متفاوتی است. قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح از عوامل تابع ایجاد امنیت در کشور هستند اما ناجا از ارکان عوامل امنیت در کشور محسوب می شود.

رئیس قوه قضائیه مبارزه با مواد مخدر، بازرسی و تحقیق، دستگیری متهمان، مبارزه با قاچااقچیان مواد مخدر و پدیده قاچاق را از جمله مهمترین وظایف عمومی و اجتماعی ناجا دانست و گفت: امروز در تمام دنیا بحث پیشگیری از جرم یکی مسئله اساسی و اولیه محسوب میشود که در کشور ما نیز به همین گونه است و باید با یک نگاه راهبردی آن را پیش ببریم.

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: مسائل زیادی در ناجا وجود دارد که در تعامل با قوه قضائیه در حال انجام است و باعث افزایش امنیت اجتماعی می شود.

وی گفت: توصیه جدی من به فرماندهان ناجا این است که تعامل با قوه قضائیه را یک کار مستمر بدانند و امنیت اجتماعی مردم را جدی بگیرند، در این تعاملات، بحث برخورد با اشرار و سارقان مسلح و قاچاقچیان را هرگز رها نکنند و با برخوردی قاطع این مسئله را که انتظار مردم از نظام است با جدیت پیگیری کنند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع امنیت توام با عدالت اضافه کرد: برقراری امنیت در جامعه باید توام با عدالت باشد و خدایی ناکرده برای برقرای امنیت در حق کسی اجحاف نشود.

وی پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مسئله دغدغه آفرین دیگری دانست و افزود: توصیه اکیدی بر این مقوله در قرآن و قانون اساسی شده است اما آنچنان که باید به آن پرداخته نشده و باید همه ما با همکاری هم این مسئله اساسی را در جامعه اسلامی پیش ببریم.

وی با اشاره به انتشار نسخههای حقوق بشر در غرب اظهار کرد: این نسخههای حقوق بشری بر چه اساسی نوشته شده است و چه کسانی با چه منابعی کرامات انسانی را تفسیر کردهاند. غربیها قطعنامههایی را برای ما مینویسند و ما را به بهانه قصاص افراد محکوم کرده و در جایی دیگر از قطعنامه بر آزادی همجنسبازی در کشور ما تأکید میکنند.

رئیس قوه قضائیه در پایان سخنان خود اظهار کرد: اگر بخواهیم امنیتی پایدار داشته باشیم و اصلاحاتی در جامعه صورت بگیرد باید نوع نگاه ما نگاهی توحیدی و ایمانی باشد. ما برای نجات کشور و نجات فرزندانمان باید با همین نگاه که بر اساس تعالیم و تربیت انبیاء الهی است به فعالیت بپردازیم و نباید تصور کنیم که در یک اختلاط فرهنگی نجات پیدا میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار