امام جمعه شهرکرد در دیدار با پدر شهید احمدی روشن:

دشمن با ترور نخبگان نمی‌تواند پیشرفت کشور را متوقف کند

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری گفت: دشمن به خیال خام خود می‌تواند با ترور جوانان و نخبگان هسته‌ای، راه پیشرفت هسته‌ای کشور را ببندد؛ دشمن بداند که این نظام با ترور بیگانه نیست که اگر مصطفی روشن گرفته می‌شود، به جای آن مصطفی‌های دیگر رشد خواهند کرد.
کد خبر: ۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 26April 2014

دشمن با ترور نخبگان نمی‌تواند پیشرفت کشور را متوقف کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین "محمدعلی نکونام" نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با پدر شهید "مصطفی احمدی روشن" با اشاره به نقش جوانان بصیر و متدین در شکل گیری انقلاب تصریح کرد: علیرغم همه کارشکنیها و دست اندازیهای دشمنان داخلی و خارجی، به برکت جوانان پویا و انقلابی، هیچ گونه اختلالی در مسیر انقلاب به وجود نخواهد آمد و به لطف الهی نظام با همه توان راه خود را ادامه خواهد داد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه خداوند هیچ چیز را رایگان به کسی نمیدهد و به یقین علتی دارد، اظهار کرد: اگر امروز این انقلاب با تکیه بر جوانان انقلابی و متعهد به راه خود ادامه میدهد و دشمن هم غلطی نمیتواند بکند، اینها همه از برکات خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، وجود نازنین امام راحل را یکی از مهمترین علتهای نزول برکات الهی به این نظام بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره)، با توکل بر خداوند، هر آنچه که داشت با همه وجود در طبق اخلاص گذاشت تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مردم را نیز از دیگر علل نزول برکات الهی به انقلاب عنوان کرد و افزود: مردم نیز در راه نظام، به تبعیت از امام راحل قیام کردند و در این راه از مال، جان و فرزندان خود گذشتند تا نظامی اسلامی شکل گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، وجود انقلاب اسلامی با چنین ملت سرافرازی را در تاریخ بیسابقه بیان کرد و ادامه داد: این انقلاب به خود میبالد که ام البنینهایی در درونش نهفته است که با عشق و جان فرزندان خود را تقدیم انقلاب و راه اسلام کردند و به یقین تا چنین روحیهای وجود دارد، خداوند نیز برکات الهی خود را نصیب نظام خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله هستهای کشور، استقلال نظام را گره خورده با انرژی هستهای بیان کرد و افزود: مسئله هستهای کشور، یک بعد فنی دارد از باب علم و دانش که از جمله فاکتورهای رشد کشور است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه اگر باید بر قدرتها سلطه علمی داشته باشیم، یک رشته آن در سایه دانش هستهای صورت میگیرد، تاکید کرد: باید دانش هستهای را به عرصههای مختلف وارد کنیم و در همه جهات رشد دهیم تا دنیا در برابر رشد علمی کشورمان، سر تعظیم فرود آورد.

وی با بیان اینکه سلطه ایران، قلدرمآبانه نیست، تصریح کرد: اگر میگوییم که باید سلطنت علمی بر جهان داشته باشیم، منظورمان قانون شکنی و ظلم کردن نیست؛ ما باید با رشد علمی خود سلطه اسلامی بر همه قدرتها داشته باشیم که این سلطه در سایه ارزشهای دینی متبلور میشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نظام سلطه را بسیار آسیب پذیر بیان کرد و ابراز داشت: اگر امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، این نشأت گرفته از درک درست امام از آسیب پذیری نظام سلطه بوده است که متأسفانه بسیاری نتوانستند حقیقت این موضوع را درک کنند و هنوز هم نتوانستهاند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، به ترور مغزهای هسته ایران اشاره کرد و گفت: دشمن به خیال خام خود میتواند با ترور جوانان و نخبگان هستهای، راه پیشرفت هستهای کشور را ببندد؛ دشمن بداند که این نظام با ترور بیگانه نیست که اگر مصطفی روشن گرفته میشود، به جای آن مصطفیهای دیگر رشد خواهند کرد.

رییس استانی حوزههای علمیه چهارمحال و بختیاری، صبر، استقامت و پایداری بر داشتههای خود را از نیازهای مهم راه هستهای بیان کرد و افزود: با توجه به فضای هستهای امروز کشور، یکی از مهمترین نیازهای این عرصه، ایستادگی به معنای واقعی کلمه است.

وی با اشاره به اینکه امروزه ضعف مسؤولان نظام باعث تحمیل بسیاری از هزینهها بر کشور شده است، ابراز داشت: هزینههای پرداختی امروز ما در بحث مذاکرات هستهای بسیار بالاتر از فواید آن است که متأسفانه مسؤوالان از آن غافلند.

وی با بیان اینکه تا قبل از مذاکرات، دشمن از تحریمها ناامید شده بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه مذاکرات ژنو این نگاه را تغییر داد و باعث تحمیل هزینههای بالایی برای نظام شد و نتیجه آن هم، به جز افزایش تحریمها چیز دیگری نبود.

امام جمعه شهرکرد، آشنا شدن جوانان با فضاهای هستهای را از نیازهای امروز جامعه بیان کرد و افزود: از آنجایی که انرژی هستهای از ضرورتهای امروز جامعه ما است بنابراین باید گفتوگوها در این زمینه افزایش یابد تا جامعه همچنان پویا و هوشیار بماند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تشکیل جلسات بصیرت افزایی در این زمینه را بسیار راهگشا دانست و افزود: جوانان با برگزاری چنین نشستهایی در واقع به فرمان ولی امر مسلمین جهان لبیک میگویند چرا که کارخودجوش فرهنگی و ورود جوانان به عرصه فرهنگ، از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

رییس استانی حوزههای علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه جوانان باید در دو عرصه جهاد کنند و وارد میدان شوند، اظهار داشت: نخستین عرصه، عرصه علمی است که جوانان باید هر آن قدر میتوانند در این زمینه رشد پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تهذیب را دومین عرصه ورود جوانان بیان کرد و گفت: به یقین شهدای هستهای در این عرصه جهاد کردند و با خودسازی توانستند در مقابل دشمن بایستند و این به مراتب از جهاد علمی بالاتر است چرا که اگر خودسازی، بصیرت ایمانی و اعتقادی نباشد، انسان منحرف میشود.

در ادامه نیز، حاج رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن، ارتباط با نسل جوان را افتخاری بزرگ بیان کرد و افزود: دشمن بداند که هر کدام از جوانان این انقلاب، خود مصطفیهایی هستن که راه شهدا را تا آخرین نفس ادامه خواهند داد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از موضع گیریهای عمار گونه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بحث هستهای، تصریح کرد: به مردم این استان به خاطر داشتن چنین امام جمعه با بصیرت تبریک میگویم و از آنها میخواهم که قدر ایشان را بدانند چرا که همه مواضع و جهت گیریهایشان، دقیقا همان جهت گیریهای رهبر فرزانه انقلاب است و به یقین ایشان یکی از عمارهای حضرت آقا در کشور هستند.

نظر شما
پربیننده ها