تقدیر از پنج برنده‌ی جایزه شهید "احمدی روشن"

جایزه "شهید احمدی روشن" که به پاس هزینه‌های فراوان و ناشناخته‌ای که مصطفی احمدی روشن، برای پیشبرد برنامه هسته‌ای کشورمان متحمل شد، به نام این شهید عزیز مزیّن شده است.
کد خبر: ۱۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱ - 07May 2014

تقدیر از پنج برنده‌ی جایزه شهید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اولین جایزه سالانه شهید احمدی روشن رونمایی و به ۵ شخصیت برگزیده اهدا شد.

گفتنی است این جایزه که به پاس هزینههای فراوان و هنوز هم ناشناختهای که مصطفی احمدی روشن، برای پیشبرد برنامه هستهای کشورمان متحمل شد، به نام این شهید عزیز مزیّن شده است، هر ساله توسط تشکلهای دانشجویی و مردمی به افرادی اهدا میشود که در راستای حراست از دستاوردهای هستهای کشورمان فداکاری کرده و متحمل هزینه شدهاند.

ناشناخته ماندن مجاهدتها و فداکاریها و درگیریهای فراوان مصطفی احمدی روشن با دشمنان خارجی و کارشکنان داخلی و نیز مسئولین بیاعتقاد به باور «ما میتوانیم»، و فداکاریهای فراوان وی در این راه که گذشتن از زندگی راحت، مدرک تحصیلی، پرستیژ اجتماعی، پست و مقام، و سرانجام جان شیرین، تنها بخشی از آن ازخودگذشتگی هاست، علت نامگذاری اینجایزه به نام مصطفی احمدی روشن، به عنوان الگوی هزینه دادن در راه پیشبرد برنامه هستهای کشورمان –و در نتیجه، پیشرفت ایران اسلامی- میباشد.

اسامی برگزیدگان دوره اول جایزه احمدی روشن که در همایش «دلواپسیم» از آنها تقدیر شد، به همراه علت تقدیر از ایشان در ادامه آمده است.


۱- جناب آقای دکتر سعید زیباکلام:
چهره برجسته علمی کشورمان که خیلی از اصحاب اندیشه، ایشان را از چند استاد برجسته فکری-فلسفی کشور میدانند؛ اما در این ماهها شاهد وجههٔ دیگری از ایشان نیز بودیم. از ابتدای مطرح شدن بحث توافقنامه ژنو، فعالیتهای فلسفیشان را به حداقل رساندند، و با بررسی دقیق و عمیق موضوع، شهر به شهر گشتند و به روشنگری در این موضوع پرداختند و حتی متواضعانه به کارهای اجرایی و سازماندهی دانشجویی هم ورود کردند. مشاهده ایشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در حال توزیع تراکت و صحبت روشنگرانه با متن مردم، درسی است برای همه آنها که برای خود شأنی قائل شدند و به میدان نیامدند.
 ​اولین تقدیر جایزه ویژه شهید احمدی روشن تعلق میگیرد به فیلسوف انقلابی و غیور، مسافر شهر به شهر روشنگری و دفاع از استقلال کشور، جناب آقای دکتر دکتر سعید زیباکلام.


 ۲- دکتر فریدون عباسی:
دانشمند هستهای کشورمان که به جز زحماتشان در شکل گیری توان هستهای کشورمان، در دو بازه دیگر برای حراست از دستاوردهای هستهای کشورمان متحمل هزینه شدند.

اول نائل شدن به مقام جانبازی در عملیات تروریستی بدخواهان ملت ایران، همانها که آنچه دیروز با ترور نتوانستند محقق کنند را امروز سر میز مذاکره میخواهند محقق کنند.

و دوم حضورشان در صحنه و اعتراض به تأمین نشدن حقوق ملت در توافقنامه ژنو، علیرغم اینکه چهرههایی مانند ایشان معمولاً ترجیح میدهند که در این موارد سکوت کنند و محبوب همه باشند.

دومین تقدیر دانشجویان در جایزه شهید احمدی روشن تعلق میگیرد به دانشمند هستهای جانباز و حافظ دستاوردهای هستهای کشور در دو میدان فنی و تبیینی، دکتر فریدون عباسی.
 
۳- جناب مهندس حسن آبنیکی
آنچه که امروز به عنوان دستاوردهای هستهای کشورمان به آن افتخار میکنیم، مرهون تلاشهای شبانه روزی افرادی با روحیه بسیجی است مانند مصطفی احمدی روشن. افراد گمنامی که هنوز هم قدر آنها و مبارزات سنگین آنها با کسانی که به «ما میتوانیم» اعتقاد نداشتند و ندارند، ناشناخته است. خدای متعال مصطفی را گلچین کرد و برد، اما این اختلاف بنیادی و مبارزه بیامان همچنان ادامه دارد. اگر مصطفی رفت، همراهان او، و مهمتر از آن، روحیه بسیجی او زنده است.

تقدیر سوم جایزه احمدی روشن تعلق مییابد به همرزم شهید احمدی روشن، مدیر جهادی دیروز و معاون اخراجی امروز سازمان انرژی اتمی، جناب آقای مهندس حسین آبنیکی.


۴- جناب حجت الاسلام محمود نبویان
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که ما دانشجویان ایشان را پیشتر به عنوان استاد عقائد طرح ولایت میشناختیم. اما ایشان در موضوع روشنگری پیرامون توافقنامه ژنو نیز خوش درخشیدند و از معدود نمایندگانی بودند که مردانه و با تمام قوا به میدان آمده و اتهام تندروی و بیسوادی را به جان خریدند، و سرانجام با شکایت دولت تدبیر و امید، پرونده این نماینده منتقد توافق هستهای، به دادسرا و پس از آن به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد.


بگذارید کسانی که به فکر منافع ملیمان هستند را دادگاهی کنند، ملت قدر ایشان را بیشتر خواهد داشت.

چهارمین تقدیر اولین دوره جایزه سالانه احمدی روشن متعلق است به استاد حوزه و دانشگاه، نمایندهٔ شجاع مردم تهران، روحانی مورد اتهام و تخریب و شکایت دولت، جناب حجت الاسلام سید محمود نبویان.
 
۵- هفته نامه ۹ دی و حسین قدیانی
شعار، آزادی بیان است، اما منتقدین سرکوب میشوند. به دلیل مسائل فنی (!)، سالن همایش دلواپسیم را به ما نمیدهند و به دلیل مسائل فنی دیگر، هفته نامه ۹ دی و وطن امروز توقیف میشوند.

تقدیر پنجم جایزه اول سالانه احمدی روشن به طور مشترک تعلق میگیرد به جناب حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی، که به اتهام انتشار چند مطلب در نقد توافق ژنو، رسانهاش توقیف شد، و همچنین آقای حسین قدیانی، نویسنده روزنامه وطن امروز که مقالهای در نقد توافقنامه ژنو، او و روزنامهاش را در دولت مدعی آزادی بیان دادگاهی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار