حبیبی در نشست شورای مرکزی حزب موتلفه:

اجازه تکرار خطاهای دیپلماتیک گذشته را ندهیم/ در پیش‌نویس توافقنامه تعجیل نشود

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا و سفر هیأت فرانسوی به تهران، گفت: چرا کسی که رسماً از تروریست حمایت می‌کند باید همراه هیأت فرانسوی به تهران بیاید؟
کد خبر: ۱۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ - 27April 2014

اجازه تکرار خطاهای دیپلماتیک گذشته را ندهیم/ در پیش‌نویس توافقنامه تعجیل نشود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "محمد نبی حبیبی" دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوعش در مورد سفر هیات فرانسوی به تهران به همراه یک سناتور فرانسوی که مدافع منافقین است، اظهار کرد: پس از قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا و به رسمیت شناختن سران منافقین، دولت باید در پذیرش هیاتهای اروپایی احتیاط کند، کسی که تریبوندار منافقین در اتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت میکند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید. لازم است از سفرهای قبلی هیاتهای اروپایی درس بگیریم و اجازه ندهیم خطاهای دیپلماتیکی که در گذشته اتفاق افتاده است تکرار شود.

وی افزود: وقتی آمریکا به سفیر قانونی ایران ویزا نمیدهد چرا به چنین شخصی اجازه ورود به ایران بدهیم؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد توافق اخیر حماس و فتح نیز گفت: اینکه گروههای فلسطینی به سمت وحدت و همگرایی بروند و در صف واحد علیه مطامع رژیم صهیونیستی بایستند امر مبارکی است. در گذشته چندین بار این اتفاق افتاد اما عوامل رژیم صهیونیستی با نفوذ در جریان فتح آن را به هم زدند.

حبیبی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ناخشنودی خود را از این توافق اعلام کرده است. این نقطه، قوت توافق است. اما حماس و دیگر گروههای فلسطینی که وجود رژیم اشغالگر قدس را نامشروع میدانند و آن را به رسمیت نمیشناسند باید مراقبت کنند که پشت پرده، فریبهای پنهانی نباشد.

وی در مورد تحولات اوکراین نیز گفت: آمریکا و روسیه به سمت عمیقتر شدن بحران اوکراین پیش میروند. آمریکا منافع روسها را در اوکراین هدف قرار داده است و تا سرحد درگیری مسلحانه به این امر اصرار دارد طبیعی است همین موجب عمیقتر شدن بحران میشود، البته دیگر از آنجامعه جهانی که اوباما در مقابله با ایران آن را به رخ ما میکشید چیزی نمانده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خطاب به تیم هستهای ایران بیان داشت: ما نباید در درک زمان و شرایط تحریم دچار غفلت شویم دولت نیز منافع ملی را با این درک در گفتوگوها پیش ببرد هیچ دلیلی وجود ندارد که در نوشتن پیشنویس توافق با آنکه اختلافات زیادی هنوز وجود دارد تعجیل کنیم. ما بارها گفتهایم که دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هرگونه توافقی در امور هستهای جز با لحاظ کردن حق مسلم ما در این مورد خارج از اصول سیاست خارجی ما است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار