رییس جمهوری در دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان:

ثبات و آرامش منطقه در گرو مبارزه جدی و مسئولانه با تروریسم است

رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان تروریسم را خطری بزرگ برای همه دولت‌ها و ملت‌های منطقه دانست و بر ضرورت تلاش جدی و مسئولانه همه کشورها در جهت مقابله با تروریسم و دست یابی به ثبات و آرامش تاکید کرد.
کد خبر: ۱۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ - 28April 2014

ثبات و آرامش منطقه در گرو مبارزه جدی و مسئولانه با تروریسم است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار "سرتاج عزیز" فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان، روابط ایران و پاکستان را دوستانه، صمیمانه و برادرانه توصیف و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش پاکستان را در راستای امنیت و آرامش خود میداند.

رییس جمهوری با بیان اینکه امنیت مرزهای ایران و پاکستان موضوعی بسیار حائز اهمیت برای دو کشور است، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم در جهت رفع نگرانیها در این خصوص تاکید کرد.

روحانی با اشاره به اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور در حال حاضر از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیست و باید در راستای توسعه همکاریها تلاش و برنامهریزی شود، گفت: زمینههای فراوانی برای گسترش همکاریها و روابط اقتصادی میان ایران و پاکستان وجود دارد که این بسترها باید ایجاد و فعال شوند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار ایجاد روابط صمیمانه با همه همسایگان خود است، خاطرنشان کرد: مطمئناً تعامل رؤسا و مقامات دو کشور میتواند شرایط جدیدی را در جهت توسعه مناسبات همه جانبه تهران – اسلام آباد ایجاد کند.

سرتاج عزیز، فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام کتبی نواز شریف نخست وزیر پاکستان به رئیس جکهور کشورمان، به روابط خوب ایران و پاکستان و اشتراکات فرهنگی میان دو کشور اشاره و تصریح کرد: پتانسیلهای فراوانی برای ارتقاء روابط دو کشور وجود دارد که میتوان از آنها در جهت گسترش مناسبات ایران و پاکستان استفاده کرد.

فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه باید مکانیزمهایی در راستای ارتقاء سطح همکاریهای تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شود تا شاهد تقویت و رابطه تنگاتنگی میان بخشهای مختلف اقتصادی دو کشور باشیم، از دیدگاه مثبت رییس جمهور ایران نسبت به توسعه روابط و همکاریها میان دو کشور تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات و معضلات در منطقه گفت: پاکستان نگران تنشهای فرقهای در دنیا بوده و خواهان گفتوگو در راستای حل این تنشهاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار