سردار مسجدی:

فتنه‌گران در آغوش آمریکا و انگلیس با التماس رفت ‌و آمد می‌کنند

مسئول روایتگری و زیارتگاه‌های کل سپاه گفت: کسانی که در مقابل نایب امام زمان(عج) ایستادند و بیعت با مقام عظمای ولایت نکردند اکنون کارشان به جایی رسیده که در آغوش انگلیس، آمریکا و وهابیت با التماس رفت‌ و آمد می‌کنند.
کد خبر: ۱۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹ - 30April 2014

فتنه‌گران در آغوش آمریکا و انگلیس با التماس رفت ‌و آمد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "ابوالفضل مسجدی" مسئول مرکز راویان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سه شنبه شب در یادواره ۵۴ شهید کارگر محدوده پایگاه شهید علیاکبر شیرودی کاشان، با اشاره به سخنرانی مشهور مقام معظم رهبری در سال ۷۵ با عنوان عبرتهای عاشورا اظهار داشت: معظمله در این سخنرانی با طرح این سؤال که چگونه جامعه اسلامی تنها پس از ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم (ص)، فرزند همان پیامبر الهی را با چنین شیوه ظالمانهای به شهادت میرسانند به تبیین مفاهیم و درسهایی که از عاشورا باید آموخت میپردازند.

وی با اشاره به دعوت مردم کوفه از امام حسین(ع) و ارسال چندین هزار نامه به ایشان، حرکت آن حضرت از مدینه را یادآور شد و گفت: در نخستین مرحله، مردم بیبصیرت مدینه یعنی همانهایی که زمانی در رکاب پیامبر(ص) برای دفاع از اسلام شمشیر زدند با وجود آنکه حرکت فرزند پیامبر و امام زمان خویش را مشاهده میکنند اما ایشان را یاری نمیکنند.

مسئول مرکز راویان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با یادآوری تقسیمبندی مقام معظم رهبری در مورد خواص که آنها را به دو دسته طرفدار حق و طرفدار باطل تقسیم میکنند، ابراز داشت: در این راستا میتوان به عبدالله بن عمر که جزو خواص مکه است اشاره کرد که پس از ورود سالار شهیدان به این شهر، خدمت ایشان میرسد و به جای اطاعت و یاری، امام خویش را نصیحت میکند.

سردار مسجدی تصریح کرد: در زمان ما نیز مشاهده میکنیم کسانی مقام عظمای ولایت را نصیحت میکنند و نسبت به موضعگیری و فرمایشات معظمله اما و اگر میآورند.

وی با اشاره به وضعیت ذلتبار عبدالله بن عمر و برخورد تحقیرآمیز حجاج بن یوسف و طرح عمل بوسیدن پا به عنوان شرط بیعت، بیان داشت: بر این اساس کسی که امام زمان و ولی خود را درک نکند باید با امثال حجاج بن یوسفها بیعت کند.

مسئول روایتگری و زیارتگاههای کل سپاه با تطابق ماجرای عبدالله بن امر و حجاج و وقایع سال ۸۸ و سرنوشت فتنهگران عنوان کرد: خواص بیبصیرت جامعه ما که در کنار امام امت بودند و ادعای همراهی امام راحل را داشتند بعد از رحلت امام پس از آنکه مسئولیت فتنه را برعهده گرفتند و در مقابل نایب امام زمان(عج) ایستادند و بیعت با مقام عظمای ولایت نکردند اکنون کارشان به جایی رسیده که در آغوش انگلیس، آمریکا و وهابیت با التماس رفتوآمد میکنند.

مسجدی سپس با طرح این سؤال مقام معظم رهبری که چگونه یزید فاسق بر منبر رسول خدا(ص) تکیه میزند و عنوان امیرالمؤمنینی مییابد و حسین به علی(ع) فرزند همان پیامبر خارجی نامیده میشود، ابراز داشت: این اتفاق زمانی افتاد که مردم جامعه اسلامی به دنبال خواص بیبصیرت راه را گم کردند چراکه با بلند شدن غبار فتنه تشخیص حق از باطل سخت میشود.

وی همچنین با اشاره به کسانی که در پیوستن به سپاه حق مردد بوده و تعادل ندارند، بیان کرد: در این زمان نیز برخی در محضر مقام معظم رهبری دو زانو مینشینند و در بیرون به آغوش انگلیس و آمریکا پناه میبرند.

مسجدی تأکید کرد: اگر شریح قاضیها در برابر زور و تزویر ابن زیادها فریب نخورده و با بیبصیرتی به باطل نمیگرویدند وضعیت تاریخ به گونهای دیگر رقم میخورد.

وی با بیان اینکه مردم کوفه امام حسین(ع) را به خوبی میشناختند اما بیبصیرتی مانع حرکت آنها به سمت حق شد، تصریح کرد: آنهایی که در سال ۸۸ فتنه کردند نیز امام و رهبری را به خوبی میشناختند ولی در مقابل اصل ولایت فقیه ایستادند و تأسی به عمر سعد کردند.

مسئول روایتگری و زیارتگاههای کل سپاه افزود: فتنهگران ماهیت خود را در ظهر عاشورای سال ۸۸ نشان دادند آن زمان که به عزاداران حسینی حمله کرده و حتی کلام وحی را نیز آتش زدند یعنی همانهایی که ادعای همراهی امام راحل را داشتند.

مسجدی با انتقاد از برخی که ابراز میکنند تا چه زمانی میخواهید از فتنه سخن بگویید، بیان داشت: در پاسخ آنها باید گفت تا زمانی که شما فتنهگران باشید باید از آن سخن گفت چراکه نباید اجازه داد فتنه به فراموشی سپرده شود.

وی با یادآوری حادثه کربلا، ندامت مردم کوفه و حتی قیام آنها به خونخواهی سالار شهیدان را بیفایده قلمداد و تأکید کرد: ما نیز نباید اجازه دهیم چنین حوادثی در دوران ما رقم بخورد که لازمه آن حفظ و تقویت بصیرت است.

این یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هشتم اردیبهشت سالروز شهادت شهید ˈعلیاکبر شیرودیˈ ابراز داشت: این شهید بزرگوار در دفاع مقدس در برابر تجاوزات دشمنان مردانه ایستاد و در چندین مرتبه با بالگرد خود ضربات مهلکی به ارتش متجاوز عراق وارد کرد.

مسجدی همچنین خاطراتی از رشادت رزمندگان اسلام در عملیات فکه در سال ۶۵ را ذکر و خاطرنشان کرد: هرچند جنگ با ارتش کشوری که تمام دنیا آنها را از نظر نظامی و تسلیحاتی حمایت میکرد، عقلانی نبود ولی رزمندگان بنابر تکلیف و عشق به اهل بیت(ع) در نبرد با دشمن جانفشانی میکردند.

وی سپس با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سید عبدالحسین برونسی، این فرمانده دفاع مقدس را نمونهای از یک کارگر با تقوا که به کسب روزی حلال اهتمام جدی داشت معرفی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار