نماینده ولی فقیه در مازندران:

عزت و اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدا و دفاع مقدس است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه صدام بزرگ‌ترین منکر بود، گفت: رزمندگان اسلام با تمام وجود در برابر این منکر ایستادگی کردند و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید از مازندران برای مبارزه با منکر از جان خویش گذشتند.
کد خبر: ۱۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 04May 2014

عزت و اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدا و دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، آیتالله "نورالله طبرسی" نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با مهم ارزیابی کردن مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: احیاء این فریضه ارزشمند دینی باید با عزم ملی و حمایت همه جانبه مسؤولان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به مانند چتر و خیمهای برای دیگر احکام دینی و اسلامی است، افزود: اصلاح و رفع بسیاری از امور و مشکلات جامعه با فراگیر شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، آمران امر به معروف و نهی از منکر را سربازان این عرصه خطیر الهی معرفی کرد و افزود: کسانی که در جهت احیاء امر به معروف و نهی از منکر تلاش میکنند در کسوت انبیاء و اولیای الهی هستند.

آیت الله طبرسی با تأکید براینکه احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در گرو تلاش عمومی در جامعه است، خاطرنشان کرد: این فریضه دینی تنها با بخش نامه و سخنرانی احیاء نخواهد شد.

امام جمعه ساری با تأکید براینکه فراگیری همه جانبه امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی را در جامعه کاهش میدهد، بیان داشت: عدم توجه به این فریضه دینی زمینه ساز بیبند و باری و بیاخلاقی در جامعه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به حتم تلاشها و توطئه افکنیهای دشمنان علیه مبانی دینی ما هیج اثرگذاری نخواهد داشت.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، تصریح کرد: متأسفانه برخیها در کشورمان تنها شعار اجرای این فریضه دینی را میدهند و در عمل سست هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براینکه مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب یک سازمان و با برنامه ریزی هدفمند در جامعه دنبال شود، افزود: علیرغم برنامه ریزی و جلسات متعددی که در این خصوص برگزار شد، اما هنوز با حد مطلوب بسیار فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه صدام بزرگترین منکر بود، تاکید کرد: رزمندگان اسلام با تمام وجود در برابر این منکر ایستادگی کردند و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید از مازندران برای مبارزه با منکر از جان خویش
گذشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز هر چه داریم به برکت خونهای پاک شهدا و ایثار گریهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: رسالت امروز همگان ادامه دادن مسیری است که شهدا ترسیم کردهاند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس جلوهای از ایستادگی، ایثار، از خودگذشتی و مقاومت را در برابر دشمنان انقلاب به نمایش گذاشتند، افزود: اگر جان فشانیهای شهدا و ایثارگریهای رزمندگان در جنگ تحمیلی نبود امروز شرایط به گونهای دیگر رقم میخورد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حکومت پهلوی اصول و ارزشهای دینی و اسلام را به پایینترین حد ممکن تزلزل دادند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی مبانی دینی را در جامعه احیاء و نهادینه کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه ترویج امر به معروف و نهی از منکر راه نفوذ فرهنگ غرب به کشور را میبندد، خاطرنشان کرد: باید با ترویج این فریضه الهی فضای اخلاقی را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با بهره گیری از فریضه امر به معروف و نهی از منکر توانست حکومتی را بر پایه دین وارزشهای اسلامی برپا کند که امروز در عرصه جهانی الگوی بسیاری از ملتهای جهان است.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه احیاء دین را فراهم کرد، گفت: امروز انقلاب اسلامی در عرصه جهانی به عنوان کشوری اثرگذار و مقتدر مورد توجه دنیا است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه متأسفانه علیرغم شعارهای داده شده هنوز اقدام عملی و اثرگذاری در کشور دیده نشده است، گفت: برای ترویج این فرهنگ ارزشمند باید مشوقهای مناسب در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار