محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی:

مقاومت سوریه عملا جلوی تجزیه این کشور و تبدیل شدن به سومالی دوم را گرفت

محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی با اشاره به این که مشخص شده که مساله سوریه راه حل نظامی نخواهد داشت، گفت: طرف های غربی ومعارضین هم به این نتیجه رسیده اند که از طریق نظامی شانسی برای موفقیت ندارند وآنها به نوعی ناگزیرند برای حل بحران از طریق گفت وگو وارد عمل شوند.
کد خبر: ۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱ - 28May 2013

مقاومت سوریه عملا جلوی تجزیه این کشور و تبدیل شدن به سومالی دوم را گرفت

محمد صادق کوشکی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: نکته ای که نباید در مورد سوریه مورد غفلت واقع شود، این است که یکی از اهداف آمریکا و مرتجعین منطقه از روشن کردن آتش بحران در این کشور تضعیف دولت و ارتش سوریه است که متأسفانه این مسأله رخ داد و مدتها خیال رژیم صهونیستی از بابت تهدید نظامی سوریه راحت خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بحران سوریه فرصتی برای غربی ها و متحدین در منطقه ایجاد کرد که خود را از شر نیروهای تندروی سلفی و وهابی راحت کنند، یعنی با اعزام گسترده تندروها به سوریه در درجه اول بخش از این گروه ها را حذف کردند و عده ای زیادی از ایشان را نیز در درگیری با ارتش سوریه کشته شدند. آمریکا به دنبال کاهش قدرت ارتش سوریه و حذف گروه های تندرو بود چون وجود این نیرو ها می توانست مشکلات و اختلالاتی را برای حاکمان غرب گرای منطقه ایجاد کند.

کوشکی یادآور شد: یکی از اهداف ایجاد بحران در سوریه، تجزیه این کشور و تبدیل آن به سومالی دوم بود.  البته مقاومت بخش هایی از مردم سوریه و ارتش این کشور عملا جلوی تجزیه سوریه و تحقق این نقشه را گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که حضور دائمی برخی کشورهای عربی در سوریه برای مقابله با جریان مقاومت چه پیامدهایی دارد، اظهار داشت: کشورهایی مثل قطر و عربستان برای تثبیت رژیم صهونیستی تلاش می کنند و به دنبال این هستندکه صهونیست ها در دنیا به موجودیت پذیرفته شوند و بحران مشروطیت این رژیم پایان یابد.

کوشکی در ادامه افزود: قطر و عربستان تلاش خود را در این راستا انجام می دهند و حتی به نوعی کوشش می کنند تفکر مقاومت درمنطقه، کم کم به تفکر سازش تبدیل شود. مانند همان فرآیندی که درمقابل حماس پیش گرفتند.

کوشکی اظهار داشت: قطر و عربستان با استفاده از منابع مالی تلاش داشتند بحث مقاومت را از حماس بگیرند و حتی حماس را تهدید کردند.

وی نقش مقاومت و پایداری مردم سوریه را عامل موفقیت این کشور عنوان کرد و افزود: اساس موفقیت های سوری ها، حماسه و مقاومت آنها مقابل با فشارهای خارجی بوده و هیچ عامل دیگری به اندازه مقاومت نمی تواند نقشی در پیروزی مردم سوریه داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار