درخواست جنبلاط از تکفیری‌ها برای ممانعت از برگزاری انتخابات سوریه

رئیس جبهه مبارزه ملی لبنان مدعی شد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نمایشی است که نتایج و بهای سنگینی برای این کشور به دنبال دارد و از ائتلاف معارضان سوری خواست مانع برگزاری چنین انتخاباتی شوند.
کد خبر: ۱۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴ - 05May 2014

درخواست جنبلاط از تکفیری‌ها برای ممانعت از برگزاری انتخابات سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری النشره، «ولید جنبلاط»، رئیس «جبهه مبارزه ملی» لبنان در نشست مطبوعاتی هفتگی خود مدعی شد که وی و جبهه متبوعش همچنان و همانند 3 سال گذشته در کنار مردم سوریه است.

وی با توصیف جنگهای داخلی لبنان به «انقلاب سوریه»! تصریح کرد که این انقلاب به خاطر نبود سیاستهای واضح و شفاف از سوی گروه کشورهای دشمن سوریه موسوم به «دوستان سوریه» تحریف شده و هر روز بر پیچیدگی آن افزوده میشود.

جنبلاط در ادامه تصریحات خود درباره اقدام گروههای تروریستی مسلح فعال در سوریه در فراخواندن رژیم صهیونیستی جهت ورود به بحران سوریه و کمک به این گروهها گفت: چنین فراخوانهایی را محکوم میکنیم، همانگونه که اخبار منتشره درباره همکاری امنیتی و اطلاعاتی برخی از گروههای مسلح و طرفهای انقلابی! را رد میکنیم.

وی گفت: انقلاب سوریه! هماکنون به کانون توجه و فعالیت دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل تبدیل شده و این موضوعی بسیار خطرناک است و با روند تاریخی سوریه در تعارض و تناقض قرار دارد و مانع تشکیل سوریهای کثرتگرا و عربی میشود.

جنبلاط خاطرنشان کرد: ادامه این روند، سوریه را در معرض تقسیم و تجزیه یا جنگ داخلی و اشغال از سوی اسرائیل همانند لبنان قرار میدهد و طرح «دیوار دوستی» که اسرائیل در صدد بنای آن در سوریه است، نسخه قدیمی طرح این رژیم در لبنان است که زمینه اشغال لبنان توسط این رژیم را فراهم کرد.

وی مدعی شد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نمایشی است که نتایج و بهای سنگینی برای سوریه به دنبال دارد و از ائتلاف معارضان سوری خواست مانع برگزاری چنین انتخاباتی شوند.

نظر شما
پربیننده ها