مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز:

یادواره عملیات سیدالشهدا(ع) در فکه برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز گفت: یادواره عملیات سیدالشهدا(ع) با حضور فرماندهان، رزمندگان و خانواده معظم شهداء در منطقه عملیاتی فکه برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹ - 06May 2014

یادواره عملیات سیدالشهدا(ع) در فکه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرج، سردار "ابوالفضل اسلامی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: عملیات سیدالشهداء در منطقه فکه در اردیبهشت ماه سال ۶۵ به انجام رسید و لشگر ده حضرت سیدالشهدا(ع) با ۷ گردان رزمی از گردانهای خط شکن این لشگر به منظور جلوگیری از پیش روی دشمن در این عملیات حضور پیدا کرد و شهداء گرانقدری چون شهید حاج حسین اسکندرلو فرمانده گردان حضرت علی اصغر(ع) و شهید حسینیان فرمانده گردان المهدی در این عملیات به شهادت رسیدند و حماسههائی خلق نمودند که تا ابد مدال افتخاری برای این لشگر خط شکن و عاشورائی است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز و سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز رزمندگانی که در این عملیات حاضر بودند در منطقه عملیاتی فکه گرد هم آمدند تا یاد و خاطره دوستان و همسنگران شهید خود را گرامی بدارند.

سردار اسلامی تاکید کرد: طبیعت و جغرافیای خشک و بیرحم منطقه فکه و وجود دشتهای رمل گسترده که منطقه را احاطه نموده بود امکان عملیات در این منطقه را بسیار مشکل میکرد ولی همت رزمندگان اسلام کلیدی بود که هر قفلی را در طول دوران دفاع مقدس باز مینمود و رزمندگان لشگر ده حضرت سیدالشهدا(ع) با نثار خون خود این منطقه را آبیاری نمودند و شکست سختی به دشمن تا دندان مسلح بعثی وارد نمودند.

سردار اسلامی در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان و رزمندگان این لشگر گفت: وظیفه ماست تا حداکثر توان خود را جهت پاسداشت مقام شهداء به کار گیریم و نگذاریم گذشت زمان یاد شهداء را کمرنگ نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار