سردار فدوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد

هدف‌گذاری سپاه برای افزایش سرعت شناورها به سه برابر سرعت مدل آمریکایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در نقشه راهی که تعیین شده است، اگر سرعت شناورهای تندرو آمریکا، ۳۱ نات باشد ما به ۶۰ نات دست یافته‌ایم و هدف‌گذاری ما این است که این سرعت را به سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی برسانیم که این سرعتی دیوانه کننده است.
کد خبر: ۱۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲ - 07May 2014

هدف‌گذاری سپاه برای افزایش سرعت شناورها به سه برابر سرعت مدل آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شناورهای تندرو اسلحههایی تعیین کننده هستند، اظهار کرد: تا سال پیش سرعت شناورهای آمریکاییها تا ۳۵ نات بود. آنها در صحنه نبردی که از سال ۶۶ و طی جنگ عراق علیه ایران آغاز شد، صحنه جنگ را نامتقارن تعریف کردند و به همین خاطر طی راهبرد جدیدی عنوان کردند که راهبرد ۲۰ سالهای باید داشته باشند. زیرا جنگهای آینده همانند جنگ در عراق و افغانستان زمینی نخواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: آمریکاییها عنوان میکنند در آینده در دو صحنه نبرد دریایی و سایبری درگیر خواهند بود. به همین خاطر در دریا سرعت نقشی اساسی دارد.

وی یادآور شد: سالهاست سرعت شناورهای تندروی ما دو برابر سرعت شناورهای آمریکایی است. بر این اساس طی نقشه راهی که تعیین شده است، اگر سرعت شناورهای تندرو آمریکا، ۳۱ نات باشد ما به ۶۰ نات دست یافتهایم و هدفگذاری ما این است که این سرعت را به سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی برسانیم؛ این سرعت، یک سرعت دیوانه کننده بوده و از نظر علمی تحقق آن بسیار سخت است.

فدوی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها شناورهای مسابقهای با سرعت ۶۰ نات سرعت دارند، خاطرنشان کرد: ما به دنیال آن هستیم تا شناورهایمان را به سرعت ۸۰ نات برسانیم و آنها را به انواع تسلیحات نظامی مجهز کنیم.

فرمانده ندسا تاکید کرد: من توانمندی نیروی دریایی سپاه را بسیار مثبت ارزیابی میکنم، اما برای بررسی بهتر این توانمندی بهتر است از دشمنان ما این سوال پرسیده شود و این هم میتواند با استفاده از فناوریهای روز از راه دور صورت گیرد.

وی تاکید کرد: هرگاه دشمنی به هر کشوری تجاوز کند حق مسلم آن کشور است که از خود دفاع کند و ما نیز وظیفه داریم در صورت حمله به کشورمان دفاع کنیم، همانگونه که در دفاع مقدس جانانه دفاع کردیم و دشمن را به خاک ذلت نشاندیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار