مشروح/ دریادار فدوی:

شناورهای تندرو سپاه عامل شکست برنامه‌های امریکا در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: کارکارد شناورهای تندرو در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی به نحوی بود که اکنون امریکایی‌ها از آن به عنوان عامل بر هم زننده شکست برنامه‌های خود یاد می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 07May 2014

شناورهای تندرو سپاه عامل شکست برنامه‌های امریکا در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دریادار علی فدوی در سومین همایش ملی شناورهای تندرو که صبح امروز در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد اظهار کرد: با برنامهریزیهای صورت گرفته طی برنامه پنج ساله چهارم، سرعت شناورهای تندرو سپاه به ۸۰ نات خواهد رسید.

وی افزود: امروز سرعت شناورهای تندرو در جهان حدود ۳۵ نات است. در صورتی که ما الان سرعت شناورهای تندرو خود را در حد ۶۰ نات در سازمان رزم خود گسترش دادهایم و این امر به انحا مختلف صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: سرعت شناورهای تندرو در بین نیروهای نظامی کشورهای دنیا حداکثر به ۳۵ نات میرسد و تنها آمریکاست که در منطقه خلیج فارس تعدادی شناور تندور با سرعت حدود ۴۲ نات در اختیار دارد؛ اما ما رسیدن به سرعت ۸۰ نات را برای خود ترسیم کردهایم که بالاترین میزان سرعت است.

فدوی تصریح کرد: اکنون آمریکاییها در مراکز دانشگاهی خود در حال بررسی برای مقابله با سرعت شناورهای ما هستند که تاکنون به نتیجهای نرسیدهاند.

وی با اشاره به اینکه سوم خرداد یکی از تجلیات ویژهای است که رزمندگان اسلام وقتی اراده کردند تا مقابل باطل بایستند توانستند به پیروزی برسند، گفت: کاری که در دوران دفاع مقدس صورت گرفت به برکت رهبری حضرت امام خمینی(ره) و خون شهدا و ایثارگری تمامی رزمندگان بود و این باعث شد تا عزم دشمن در اشغال سرزمینهای کشورمان به نتیجه نرسد و حتی اقدام مداخلهجویانهای که امریکا بعد از اطمینان یافتن از شکست عراق در خلیخ فارس انجام داد که مداخلهای مستقیم بود به نتیجه نرسد.

فرمانده ندسا با اشاره به اینکه وقتی امریکاییها در اواخر جنگ نتوانستند به نتیجه مورد نظر خود دست یابند از آن زمان به بعد راهبرد و تاکتیک جدیدی را برای مقابله با ایران اتخاذ کردند، افزود: بعد از اتمام جنگ تحمیلی تا کنون که ۲۶ سال میگذرد بلافاصله ما یک روند دائمی را میبایست برای عمقبخشی پیدا میکردیم تا مقدار کفایت کننده به مصادیق کامل کنندهای در حوزه ساخت و به کارگیری شناورهای تندرو دست مییافتیم.

دریادار فدوی با بیان اینکه امریکاییها برای مواجهه با قایقهای تندرو ایران در خلیج فارس برنامهریزی کردهاند تا سرعت شناورهای تندرو خود را به ۴۰نات برسانند، یادآور شد: امریکاییها برنامه ریزی کردهاند که تا سال ۲۰۵۰میزان سرعت شناورهای تندرو خود را به ۴۰ نات برسانند که اکنون تعدادی از این شناورهای خود را با سرعتی معادل ۴۵ نات در خلیج فارس به کارگیری میکنند، ولی این شناورها تعدادشان محدود است. در نیروهای نظامی سایر کشورها نیز سرعت شناورها حداکثر تا ۳۵نات است، ولی ما توانستهایم این سرعت را به ۶۰ نات برسانیم.

وی با تاکید بر ضرورت کار جمعی و همفکری در بخشهای مختلف کشور خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم روال رو به رشد انقلاب اسلامی را حفظ کنیم باید علاوه بر دستیابی به علوم روز بر دشمن نیز غلبه کرد؛ در همین راستا میبینیم که امریکاییها موضوع اصلی تحقیقات خود را بر مبنای چگونگی غلبه بر شناورهای تندرو ایران قرار دادهاند و معترف هستند که تا دستیابی به پاسخ تحقیقات خود، فاصلهای طولانی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه ما باید همچنان این فاصله را حفظ کنیم، بیان داشت: باید به گونهای برنامهریزی کنیم تا این فاصله علاوه بر حفظ شدن افزایش نیز بیابد. به عبارتی دیگر برای پیشرفت باید همواره دانش دیروز را تکمیل کنیم؛ یعنی تلاشی که در سال ۶۵ گرفته با تلاشی که در سال ۹۳ صورت میگیرد باید متفاوت باشد.

نظر شما
پربیننده ها