حماسه خرمشهر/ امیر سیفی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

عملیات بیت‌المقدس الگوی مدیریت جهادی است

معاون نیروی انسانی ارتش گفت: عملیات بیت‌المقدس یک حماسه تاریخی و الگوی مدیریت جهادی در جنگ به حساب می‌آید که باید از تجربیات آن به خوبی استفاده کرد.
کد خبر: ۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ - 09May 2014

عملیات بیت‌المقدس الگوی مدیریت جهادی است

امیر سرتیپ دوم "حسن سیفی" معاون نیروی انسانی ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به نزدیک شدن ایام الله آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیتالمقدس دستاوردهای زیادی را برای کشور داشت؛ اما با پیروزی در این عملیات قدرتدفاعی در ایران ظهور کرد چرا که در مرحله اول عملیات، دشمن را به عقب راندیم و درمرحله دوم خرمشهر را آزاد کردیم.

وی ادامه داد: اما دستاورد مهم دیگر در این عملیات فرماندهی و کنترل نیروها بود که باید به آن توجه خاصی شود و طراحی عملیات و انجام آن در شب و عبور از رودخانه نیز ازدیگر دستاوردهای مهم عملیات بیتالمقدس بود.

معاون نیروی انسانی ارتش با اشاره به تقویت روحیه ی نیروها ی خودی و شکست کامل عراقیها در عملیات بیتالمقدس تصریح کرد: با پیروزی در این عملیات روحیه ی نیروهای خودی به قدری بالا رفته بود که با وجود اینکه تعدادشان بسیار کمتر از نیروهای دشمن بود؛ اما توانستند در حدود 19 هزار اسیر از رژیم عراقی به اسارت بگیرند و همچنین این شکست بسیار سخت برای دشمن غیر قابل باور و سنگین بود.

امیر سیفی اذعان کرد: بعد از این عملیات، دنیا به گونهای دیگر به ایران نگاه میکرد و قدرت دفاعی ایران را به خوبی درک کرده بودند و متوجه این موضوع شدند که ایران باعث تغییر معادلات منطقهای خواهد شد و به خاطر همین هم بود که با تمام قوا ازعراق حمایت می کردند تا ایران در این نبرد پیروز نشود که به لطف پروردگار با خلق حماسه آزادسازی خرمشهر متوجه قدرت دفاعی ایران شدند.

معاون نیروی انسانی ارتش با بیان این مطلب که ایمان و اعتقاد در این عملیات باعث ترویج روحیه ی ایثار و شهادت در بین رزمندهها شد، اظهار کرد: وقتی با آن تعداد محدود و تجهیزات اندک به این پیروزی بزرگ دست یافتیم روحیه ایثار و شهادت بین نیروها بیشتر و پررنگتر شد و از آزادسازی خرمشهر به عنوان یک فتح همیشه جاوید یاد میشود.

امیر سیفی در پایان گفت: عملیات بیتالمقدس یک حماسه تاریخی و الگوی مدیریت جهادی در جنگ به حساب میآید که باید از تجربیات آن به خوبی استفاده کرد.

نظر شما
پربیننده ها