محمد علی مجاهدی:

روزی این منجی جهانی ظهور خواهد کرد/ کذابان در حوزه مهدویت رسوا خواهند شد

شاعر آیینی کشور گفت: متأسفانه با وجود این که شعر مهدوی ما دارای پیشینه ی مکتوب هزار ساله در زبان فارسی و پیشینیان ما در عرصه ی موضوع شعر مهدوی بسیاری از مسائل اشاره و صحبت کردند ولی شعر معاصر مهدوی از این جهت فقیر و تهی است.
کد خبر: ۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸ - 09August 2013

روزی این منجی جهانی ظهور خواهد کرد/  کذابان در حوزه مهدویت رسوا خواهند شد

محمد علی مجاهدی شاعر آیینی کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبر نگار فرهنگ و مقاومت خبرگزاری دفاع مقدس، در پاسخ به سوالی مبنی بر  ضروریت طرح مباحث مهدویت در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ مهدویت در حال حاضر برای کلیه ی مذاهب خصوصأ شیعه از یک اولویت خاص برخودار است.

مجاهدی افزود: اگر ما با فرهنگ مهدویت آشنا نباشیم و صدها بار هم خدمت حضرت مهدی (عج) شرف یاب شویم و مورد عنایت ایشان قرار بگیریم مسلمأ بهره ی تام و تمامی نمی توانیم از این شرف یابی کسب کنیم. زیرا شناخت ما نسبت به حضرت کامل نبوده است. به هرحال معرفت و بینش و بصیرت در امر مهدویت یک مسئله ی بنیادی است.

دبیر جشنواره شعر آیین کشور تصریح کرد: متأسفانه با وجود این که شعر مهدوی ما دارای پیشینه ی مکتوب هزار ساله در زبان فارسی است و پیشینیان ما در عرصه ی موضوع شعر مهدوی به بسیاری از مسائل اشاره و صحبت کرده اند، ولی شعر معاصر مهدوی از این جهت فقیر و تهی است.

وی خاطر نشان کرد: در پیشینه ی شعر مکتوب دیده می شود که معرفی مهدی موعود (عج) را به عنوان تنها مصلح جهانی داریم و به تصویر کشیدن ولایت تکوینی حضرت مهدی (عج) و جنبه ی تصرفی در عالم از شاخصه های وجودی ایشان است.

این شاعر دفاع مقدس در ادامه تاکید کرد: تبیین رسالت های جهانی حضرت مهدی (عج)، یعنی زمانی که ایشان ظهور می کند رسالت هایی را در سطح جهان دارند و می خواهند آنها را پیاده کند که چند مورد از همین رسالت های جهانی در رابطه با مبارزه ی بنیادی و فرا گیر با ستمگران عرصه ی جهانی، رویا رویی تمام عیار با کفر جهانی، بر قراری نظام عدل و قسط اسلامی در گستره ی جهان، تحقق جهان شمولی دین مقدس اسلام به احیای ارزش های دینی، برقراری حکومت جهانی اسلام به معنی واقعی  کلمه در تمام این جهان بزرگ و حاکمیت فرهنگ شیعی که تا حال تحقق پیدا نکرده است و در نهایت رسوایی کسانی که ادعای مهدویت کردند و خود را به عنوان مهدی موعود معرفی کردند و بعد از آن معلوم شده است که ادعای کذبی بوده است.

مجاهدی در پایان گفت و گوی خود گفت: کسانی که به مسئله ی مهدویت معتقدند هستند، در زمان غیبت برخی از کسانی که در رأس سلسله های درویشی قرار داشتند و از آنها به عنوان قطب یاد کردند و می کنند، بعضی از آنها مدعی این هستند که قطب سلسله همان مهدی زمان (عج) است و بعد از آن جانشین او، و به همین صورت نسل به نسل انتقال پیدا می کند یا شیخیه ها که به رکن رابع معتقدند یعنی کسی که به حضرت ولی عصر متصل شده اند. کلیه ادیان و مذاهب دنیا در این مسئله شریک هستند، که روزی این منجی جهانی ظهور خواهد کرد و عالم را از این فساد و تباهی نجات خواهد داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار