محمدحسین صفارهرندی مطرح کرد

هلاکت با موشک‌های نقطه‌زن، سرنوشت کانون‌های تهدیدکننده ایران در منطقه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشرفت‌های موشکی ما به‌گونه‌ای است که اگر دشمن اندیشه پلیدی داشته باشد هر کانون دشمنی که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری امنیت کشور را تهدید کند با نقطه‌زنی ما سرنوشتی جز هلاکت نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 19May 2014

هلاکت با موشک‌های نقطه‌زن، سرنوشت کانون‌های تهدیدکننده ایران در منطقه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمدحسین صفارهرندی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بصیرتی اخلاقی سرگروههای تربیتی صالحین در تبریز با اشاره به فرمایش امام راحل که شئون و اختیارات حکومتی ولی فقیه را با شئون و اختیارات امام معصوم برابر دانستند، گفت: کسانی که به جز این میاندیشند از روح کلام امام غافل هستند.

وی افزود: عدهای معتقدند ردای ولایت فقیه تنها به امام راحل اختصاص دارد و فرد دیگری نمیتواند ادامهدهنده راه امام باشد چراکه خصوصیات و فضیلتهای امام تنها مخصوص خود ایشان بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: این عده میگویند فضیلت بنیانگذاری حکومت اسلامی پس از صدها سال تلاش شیعه تنها مخصوص ایشان است و حتی برخی از امامزادگان نیز فاقد خصوصیت رهبری دلیرانه و مقتدرانه امام خمینی (ره) بودند که چهرهای ممتاز و منحصر بهفرد از ایشان میساخت؛ اما فرد دیگری نمیتواند همسنگ امام در ولایت باشد پس باید اختیارات ولی فقیه بعدی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اینگونه به باطل میاندیشند از روح نهضت امام غافل هستند؛ به استناد فرمایش خود امام خمینی(ره) هرچند در حوزه ولایت تکوینی فاصله ولی فقیه و امام معصوم از زمین تا آسمان است اما رتبه حکومتی و اختیارات ولی فقیه با اختیارات رسول الله و امام معصوم سر سوزنی تفاوت ندارد و شئون حکومتی هر ۲ برابر است.

عدهای میخواهند نظام را از محتوا خالی کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز نگاه عدهای در مورد انقلاب و آرمانهای انقلاب بدین شکل است که اگر آن زمان در دهههای ۵۰ یا ۶۰ مسیری را طی کردیم شرایط زمان اقتضا میکرد و اکنون شرایط به گونهای شده است که دیگر نمیتوان آن مسیر را ادامه داد و نمیتوانیم دیگر حکومت به سبک دهه ۶۰ داشته باشیم و حکومت اسلامی را محقق کنیم و یا در برابر ابرقدرتها ایستادگی کنیم.

وی گفت: این عده میگویند، آن زمان بلوک شرق و غرب داشتیم و جهان ۲ قطبی بود که با هم در تعارض بودند ولی حالا ظاهراً دنیا تک قطبی شده و دنیا کاملاً به کام آمریکاست پس دیگر نمیتوانیم از فرصت دعوای ۲ طرف بهره ببریم و در برابر آمریکا بایستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم افزود: این عده در جایی دیگر هم میگویند وقتی انقلابها از روزهای نخست فاصله میگیرند مردم از تب و تاب انقلابی میافتند و میخواهند به زندگی و مشکلات روزمره بپردازند و آن جوانان که شور و حال انقلابی داشتند اکنون دیگر جوان نیستند و هزاران دغدغه دارند و دیگر توان پای کار بودن را در خود نمیبینند؛ جوانان امروزی هم که انقلاب را درک نکردهاند حاضر نیستند پای کار انقلاب و آرمانهایش بایستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عدهای مردد که از همان روزهای اول انقلاب تردید داشتند و البته این تردید را پنهان میکردند با چنین دلایل و بهانههای واهی درصددند اینگونه القا کنند که مثل گذشته نمیتوان پای کار انقلاب و جمهوری اسلامی بود و در واقع میخواهند انقلاب و نظام پابرجا باشد ولی مشخصاتش عوض شود و به قول حضرت آقا میخواهند نظام را از محتوا خالی کنند.

دیگر محتاج اس ۳۰۰ دیگران نیستیم

صفارهرندی در پاسخ به شبهاتی که برخی جریانهای دگردیس در خصوص فروکشکردن تب انقلابیگری عنوان میکنند واقعیت را به گونهای دیگر دانست و گفت: امروز در سایه رهبری ولی فقیه در بعضی از شعبههای دانش و فناوری به جایگاهی رسیدهایم که تولیدکننده و صادرکننده هستیم و در میان ۲۰۰ کشور جهان در جایگاه ۶ تا ۱۳ قرار گرفتهایم.

وی یادآور شد: اکنون ۲۴ هزار مگاوات از ۷۰ هزار مگاوات برق مصرفی کشور تولید نیروگاههایی است که جوانان خودمان طراحی و تاسیس کردهاند و این به معنی خودکفایی صنعت نیروگاهی ماست به طوری که کشورهایی نظیر عراق و سوریه اگر بخواهند نیروگاه بسازند ترجیح میدهند با شرکتهای ایرانی همکاری کنند.

صفارهرندی عنوان کرد: در حوزه هوا و فضا نیز به استغنای کامل رسیدهایم و دیگر محتاج اس ۳۰۰ دیگران نیستیم.

وی همچنین گفت: پیشرفتهای موشکی ما بهگونهای است که اگر دشمن اندیشه پلیدی داشته باشد هر کانون دشمنی که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری امنیت کشور را تهدید کند با نقطهزنی نیروهای جان برکف ما سرنوشتی جز هلاکت نخواهد داشت.

جنگ آمریکا علیه ایران در روز نخست ۳۰ هزار کشته برای آمریکاییها در بر خواهد داشت

وی خاطرنشان کرد: در عرصههای مختلف اتفاقاتی افتاده و دشمن از این اتفاقات خبر دارد اما با اطمینان میگوییم دشمن غلط میکند با جمهوری اسلامی درگیری نظامی داشته باشد که اگر چنین کند به گفته خودشان بسیار پرهزینه خواهد بود و طبق تحلیل استراتژیستهای آمریکایی در همان روز نخست ۳۰ هزار کشته بر روی دست کاخ سفید به جای خواهد ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این در حالی است که جنگ ۱۰ تا ۱۲ ساله آمریکاییها با افغانستان و عراق زیر ۱۰ هزار کشته برای آنان داشته است؛ اینها همه نشان میدهد آمریکاییها آمادگی جنگ واقعی با ایران را ندارند و ما نه تنها از دهه ۶۰ ضعیفتر نشدهایم بلکه بسیار قدرتمندتر هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بر حسب چنین شرایطی و در حالی که جمهوری اسلامی در همه عرصهها به مراتب قدرتمندتر و شایستهتر از گذشته شده است گفت: با این احتساب باید از همان عده پرسید چه طور ادعا میکنند دیگر زمان داشتن جمهوری اسلامی با مشخصات پیشین سپری شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار