سردار شیخی:

مطالبات مقام معظم رهبری وظیفه همه ما را سنگین‌تر می‌کند/ در آینده نزدیک از 5 کتاب تاریخ شفاهی رونمایی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در همایش روئسای دفاتر جذب اساتید درس دفاع مقدس گفت: به دنبال آن هستیم که پژوهشگاه به یک مرجعیت علمی در خصوص دفاع مقدس تبدیل شود و هرگونه مطلبی که در این حوزه منتشر شود توسط این پژوهشگاه تایید شود.
کد خبر: ۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 19May 2014

مطالبات مقام معظم رهبری وظیفه همه ما را سنگین‌تر می‌کند/ در آینده نزدیک از 5 کتاب تاریخ شفاهی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اصغر محسن شیخی معاون هماهنگکننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در همایش روسای دفاتر جذب اساتید درس دفاع مقدس ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد، اظهار داشت: نکات تاکید شده توسط مقام معظم رهبری وظیفه همه ما را سنگینتر میکند.

وی با بیان برخی تنگناها و مشکلات در خصوص فعالیتهای صورت گرفته، ادامه داد: باید با رویکرد جهادی و با گذشت و ایثار به ادامه فعالیتها و امور پرداخت.

سردار شیخی اضافه کرد: توفیقات حاصل شده در جمهوری اسلامی ناشی از همین نگاه بوده و باید قدردان شهدا باشیم.

معاون هماهنگکننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در 8 سال دفاع مقدس نکات فراوانی وجود دارد که باید کار علمی روی آن صورت گیرد.

وی با اشاره به رویکرد جهادی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: با تعاملات صورت گرفته با وزارت علوم درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاهها تدریس و برخی رشتههای کارشناسی ارشد مرتبط با دفاع مقدس در دانشگاهها ایجاد گردد.

سردار شیخی هدف از تاسیس پژوهشگاه را تولید علم و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به صورت علمی به نسلهای آینده دانست و اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که پژوهشگاه به یک مرجعیت علمی در خصوص دفاع مقدس تبدیل شود و هرگونه مطلبی که در این حوزه منتشر شود توسط این پژوهشگاه تایید شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به ساماندهیهای صورت گرفته در خصوص پیشکسوتان دفاع مقدس، تصریح کرد: تا کنون سه پژوهشکده تاسیس شده است که در حال گسترش کار در همه سطوح میباشیم.

معاون هماهنگکننده پژوهشگاه تاکید کرد: 18 گروه در آموزش و پرورش تشکیل شده است که با همکاری پژوهشگاه در حال وارد کردن مباحث دفاع مقدس به کتب درسی در مقاطع مختلف هستند.

استاد درس دفاع مقدس در دانشگاهها با اشاره به برخی مشکلات فعالیت در این حوزه، اضافه کرد: دستگاههای مختلف مانند آموزش و پرورش کمکهای بسیاری را انجام دادند که قابل تقدیر است.

وی ضمن بیان برخی تفاهم نامههای امضاء شده با سازمانها و ارگانهای مختلف، تصریح کرد: همه افراد، گروها، و حزبها در خصوص دفاع مقدس یکصدا هستند و نباید در عرصه دفاع مقدس نگاه صنفی داشته باشیم.

سردار شیخی با بیان برخی اقدامات صورت گرفته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، افزود: پژوهشگاه مهمترین بخش و سازمان در بنیاد بوده است که درس دفاع مقدس، تدوین تاریخ شفاهی و فعالیتهای علمی از اهم فعالیتهای پژوهشگاه میباشد.

معاون هماهنگکننده پژوهشگاه خطاب به روسای دفاتر جذب اساتید در استانها گفت: باید از همه اساتید و ظرفیتها در حوزه دفاع مقدس استفاده شود و می بایست برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس از هنر استفاده شود.

سردار شیخی با اشاره به شبهات موجود در عرصه دفاع مقدس، تصریح کرد: باید اساتید درس دفاع مقدس با استفاده از امکانات جدید، توانایی پاسخ دادن به این شبهات را داشته باشند.

وی با بیان اهمیت پرداختن به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، افزود: در آینده نزدیک 5 کتاب تاریخ شفاهی که در استانها تهیه شده است رونمایی میشود.

نظر شما
پربیننده ها