رئیس جمهور لبنان باید در موعد مقرر انتخاب شود

حزب الله: برخی به دنبال انتخاب فردی با اندیشه سرنگونی «مقاومت» هستند

رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان با بیان اینکه ‌برخی‌ها به دنبال کاندیداتوری فردی با اندیشه سرنگونی مقاومت هستند، یادآور شد که حزب الله خواستار انتخاب رئیس جمهور آینده لبنان در مهلت مقرر آن است.
کد خبر: ۱۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ - 19May 2014

حزب الله: برخی به دنبال انتخاب فردی با اندیشه سرنگونی «مقاومت» هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، «محمد رعد» رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» طی سخنانی در بعلبک با بیان اینکه کسی که میخواهد با یک بازی و معامله منطقهای و یا بینالمللی به ریاست جمهوری برسد، جایی در لبنان ندارد، تاکید کرد: (پرونده) ریاست جمهوری پاسخی به خواستههای ملت مقاوم است . ما بر کسی پافشاری نمیکنیم و نمیگوییم که یک فرد (مشخصی) حق ماست. در گذشته تعهدات شفاهی میخواستیم ولی متاسفانه برخیها آن تعهدات را زیرا پا گذاشتند ولذا اکنون خواستار ضمانتهایی هستیم و اینکه رئیس جمهور باید گذشته خوبی در قرار گرفتن در کنار مقاومت داشته باشد.
 
«میشل سلیمان» رئیس جمهور فعلی لبنان که آخرین روزهای ریاستش را میگذراند، بر خلاف توافق سابق با گروه 8 مارس، مقاومت را گزینه بیفایده و چوبی خوانده بود و در قبال مقاومت مواضعی خصمانه بیان کرده بود.
 
وی با تاکید بر لزوم انتخاب رئیس جمهور آینده لبنان در مهلت قانونی خود و جلوگیری از ورود کشور به خلأ سیاسی، گروههای سیاسی کشورش را به تجدید نظر در مواضع خود درباره پرونده ریاست جمهوری دعوت کرد و با اشاره به مقوله اخیر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان مبنی بر احتمال انتخاب رئیس جمهور در ربع ساعت اخیر مهلت مقرر آن، افزود: رئیس جمهور لبنان را مردم آن میسازند. گروههای سیاسی شریف رئیس جمهور را میسازند و فرصت را در اختیار دیگران قرار میدهند تا دست بر نامزدی بگذارند که از لبنان پاسداری و مقاومتش را حفظ کند.
 
انتخاب رئیس جمهور در لبنان توسط نمایندگان پارلمان صورت میگیرد، ولی پنج جلسه گذشته پارلمان به علت اصرار گروه 14 مارس (جریان مخالف مقاومت اسلامی) بر کاندیداتوری «سمیر جعجع» به نتیجهای نرسیده است. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، پنجشنبه آینده را برای تشکیل جلسه پارلمان به منظور انتخاب رئیس جمهور آینده کشورش، تعیین کرده است. مهلت مقرر برای انتخاب رئیس جمهور آینده لبنان 25 ماه «مه» سالجاری میلادی به پایان میرسد.
 

نظر شما
پربیننده ها