ربیعی در مراسم تشییع پیکر حسین پرتوی:

پرتویی در تاریخ معاصر ایران جاودانه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنده یاد حسین پرتویی را عکاسی دانست که به آثار خود در تاریخ معاصر ایران جاودانه شد.
کد خبر: ۱۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳ - 20May 2014

پرتویی در تاریخ معاصر ایران جاودانه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تشییع پیکر مرحوم زنده یاد حسین پرتویی خاطرنشان کرد: زنده یاد پرتویی در عرصه مطبوعات ایران حضور فعالی داشته و نقش بسیار موثری را در این عرصه از خود برجای گذاشت و امروز برای عرض احترام و ادای دین به اینجا آمده ام.

او ادامه داد: زنده یاد پرتویی از دو بعد شخصیتی برخوردار بود. در بعد شخصیت فردی و اجتماعی همه ما از او درسهای بسیاری آموختهایم و در بعد حرفهای و عکاسی نیز آثار او در حافظه اجتماعی مردم ایران باقی مانده است.

ربیعی با بیان اینکه عکسهایی که زنده یاد پرتویی ثبت کرده به عنوان نمادهایی در جامعه ایران به شمار میروند اضافه کرد: این عکسهای تاریخی تداوم بخش تاریخ یک ملت است فراموش نکنیم به رغم آنکه عکاسی به عنوان یک سرگرمی به دربار ایران آمد اما عکاسان ما این هنر را بومی کردند و با آن به بیان دغدغهها، رنجها و مشکلات مردم ایران پرداختند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متأسفانه مانند همه بخشهای مطبوعاتی به عکاسان فعال در عرصه خبری چندان که باید توجه نکردهایم امروز با احترام به زنده یاد پرتویی باید هنر عکاسی و هنر انقلاب را پاس بداریم. گاهی تأثیر یک عکس مانند آنچه که زنده یاد پرتویی از جمع همافران در بهمن ماه 57 ثبت کرده سبب میشود که شهامت یک ملت افزایش پیدا کند. وقتی آن عکس چاپ شد ملت ایران باور کرد که میتواند پیروز شود.

وی خاطرنشان کرد: آن عکس تاریخی زلزلهای را در حکومت پهلوی وجود آورد و به جهانیان نشان داد که امیدی به سرکوب در ایران نبندند.

ربیعی با بیان اینکه همه ما با عکسها زندگی میکنیم گفت: عکاسان ما در مطبوعات و رسانههای مختلف عکسهایی را ثبت میکنند که جامعه با آن زندگی میکنند. عکسی که زنده یاد پرتوی در تاریخ انقلاب به ثبت رساند یک زمان در تاریخ ما به شمار میرود. پرتوی مانند دیگر اهالی قلم و مطبوعات سخت زندگی کرد و در نهایت هم در اوج ساده زیستی از دنیا رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  افزود: متأسفانه این رنج دیرین ما است که همه آنهایی که با هنر قلم زدن زندگی میکنند در سختی به سر میبرند.

وی در پایان گفت: ما باید بیش از اینها پشت هم باشیم و در زمانی که تنهایی ها فزونی پیدا میکند در کنار هم قرار بگیریم. پرتویی یک الگو برای ما بود که با فروتنی، خشوع و خضوعی که داشت در تاریخ معاصر ایران جاودانه شد و من از طرف شخص رئیس جمهور این ضایعه تلخ را تسلیت میگویم.

نظر شما
پربیننده ها