سومین نشست خبری بازی های رایانه ای؛

نمایشگاه و جشنواره ی بازی های رایانه ای در تهران برگزار می شود

در 2 سال گذشته بازدیدکنندگان استقبال بسیاری را داشته اند و خوشبختانه 50 در صد از بازدید کنندگان همراه خانواده ها در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. یکی از اهداف مهم این نمایشگاه فرهنگ سازی بوده و خانواده ها را نسبت به بازی های خارجی و با آسیب هایی که ممکن است فرزندانشان با آنها رو برو شوند آشنا کنند.
کد خبر: ۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲ - 12August 2013

نمایشگاه و جشنواره ی بازی های رایانه ای در تهران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از تاریخ 22 الی 26 مرداد ماه 1392 در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

در سومین نشست خبری بازی های رایانه ای سید محمد حسینی وزیر ارشاد  اظهار داشت: در دولت دهم یکی از اقداماتی که انجام شد، برپایی مستقل نمایشگاه و جشنواره ی بازی های رایانه ای است و در دولت نهم مرکز رسانه های دیجیتال شکل گرفت و هر ساله نمایشگاهی را برپا می کردیم و در آنجا بازی های رایانه ای هم وجود داشت، ولی به دلیل اهمیتی که این بازی ها داشتند، باعث شد یک نمایشگاه مستقلی برای آنها در نظر گرفته شود که امسال برای سومین بار شاهد برگزاری آن هستیم.

محمد حسینی ادامه داد: در 2 سال گذشته بازدیدکنندگان استقبال بسیاری را داشته اند و خوشبختانه 50 در صد از بازدید کنندگان همراه خانواده ها در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. یکی از اهداف مهم این نمایشگاه فرهنگ سازی بوده و خانواده ها را نسبت به بازی های خارجی و با آسیب هایی که ممکن است فرزندانشان با آنها روبرو شوند آشنا کنند.

حسینی افزود: همانطور که در گذشته صهیونیست ها بر مطبوعات، رسانه ها و خبرگزاری ها سلطه و نفوذ داشتند و در حال حاضر هم در سینما ها، انیمیشن ها و در بخش بازی ها تلاش گسترده ای دارند تا بر این بخش ها احاطه پیدا و از این طریق بتوانند سلطه ی فرهنگی خود را تثبیت کنند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: البته راه اصلی برای اینکه مانع القا رفتارهای ناخوشایند غربی ها به کودکان ایرانی شویم، به این دلیل باید ساخت بازی های رایانه ای در کشور ایران را ترویج دهیم و آنها را در سطح بالا با کیفیتی عالی تولید کنیم. این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است که دستاوردهای یک ساله و بازی های ساخته شده ارائه شود و نیروهایی که در این رابطه هستند مورد حمایت قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان متوجه این باشند که میلیون ها دانش آموز ما با این نوع بازی ها سرو کار دارند و باید برنامه ریزی هایی در مورد انجام دهند. مسئولین دانشگاه ها باید در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و شاهد حضور فعال 20 تیم دانشجوی در مسابقات باشند.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایل این نمایشگاه توضیح همکاری بین الملی است یعنی اینکه مهمانان خارجی که در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند به این موضوع علاقه مند می شوند که در کشور خود هم اینگونه نمایشگاهی را برپا کنند. در سال 91، بنیاد با مشکلات اقتصادی روبرو بود اما امسال تعداد آثار تولیدی بیشتر از سال های قبل بوده و بخش اصلی نمایشگاه مسابقه ی بازی های ایرانی خواهد بود و یک بخش بازی نویسی است که مهم ترین بخش این نمایشگاه می باشد.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: موضوعات محوری بازی نویسی عبارت انداز: بیداری اسلام، سبک زندگی اسلامی، دفاع مقدس، داستان های قرآنی و دفاع سایبری از محورهای اصلی هستند که اولویت اول با این موضوعات است.  تعداد آثار تولیدی امسال، 30 مورد بیشتر از نمایشگاه های سال های قبل می باشد و از سال 1390 تاکنون 500 اثر تولید شده است. برای بازی سازان جایزه ی ویژه ای اختصاص داده شده است.

مینایی در ادامه افزود: کل آثار که در سومین دوره ی نمایشگاه وجود دارد 290 اثر بوده و 32 بازی بزرگ که طی یک سال تولید شده و در نمایشگاه امسال از 40 بازی آن رونمایی می شود. بازی هایی که برای اولین بار در بین مردم مطرح شده ارائه خواهد شد. بازی هایی مثل تراتئون، بیداری اسلام، شبگرد و جاده های نبرد که از این نمایشگاه رو نمایی می شود.

شایان به ذکر است، 70 درصد بازی هایی که به دست ما رسیده، جزء بازی های مستقل بوده و از هیچ نهاد دولتی کمک نگرفته است. به همین جهت یک پاویون مستقل ایجاد کرده ایم که 19 تیم بازی ساز مستقل در این پاویون مستقر هستند.

بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی یازی های رایانه ای گفت: در این دوره از نمایشگاه روانپزشکانی نیز حضور دارند تا خانواده ها را از هرگونه تأثیری که بازی های رایانه ای بر روی بدن و روحیه فرزندانشان می گذارد اطلاعات کامل را بدهد.

وی در سخنان آخر گفت: نخستین بار فروش ویژه ی دانش نامه و فرهنگ واژگان بازی های رایانه ای که در سال قبل در حد آماده سازی بوده امسال کامل شده و در نمایشگاه توضیع خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار