مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد

برگزاری عصر خاطره دفاع مقدس با حضور محسن رضایی در کرمانشاه/ برپایی یادواره شهدای سنقر و روانسر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱ - 21May 2014

برگزاری عصر خاطره دفاع مقدس با حضور محسن رضایی در کرمانشاه/ برپایی یادواره شهدای سنقر و روانسر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، سرهنگ "مرادعلی محمدی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس عملیات مهمی بود که در دومین سال جنگ انجام گرفت که بخش عظیمی از خاک کشور آزاد شد.

وی در ادامه گفت: نسلی که در خرمشهر دفاع می­کردند، جوانان و مردمی بودند که پرورش یافته مکتب اسلام و شاگردان حضرت امام(ره) بودند و با جان و دل از شهر و کشورشان دفاع کردند.

سرهنگ محمدی بیان کرد: هدف دشمن تصرف یک روزه خرمشهر بود اما نیروها با دست خالی و صلاح انفرادی 31 روزدر مقابل دشمن مقاومت کردند و در 4 آبانماه خرمشهر سقوط کرد.

وی با اشاره به 575 روزی که خرمشهر در اسارت بود گفت: خرمشهر دو حماسه را در خود دید، مقاومت و آزادی که آزادی خرمشهر پاداشی الهی به مردم شریف ایران بود.

وی اهداف عملیات را در هم شکستن قوی دشمن دانست و افزود: بخش اعظم از خاک اسلامی ما هویزه و پادگان حمید بود که رزمندگان با توجه به وحدت و همدلی ارتش، سپاه، جهادسازندگی، بسیج و نیروهای مردمی به نتیجه پیروزی رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در این عملیات کارهای دقیق نظامی و اطلاعاتی و سازماندهی مناسب انجام شد که در مجموع 195 گردان از ارتش، سپاه و جهادسازندگی حضور داشتند، گفت: مردم شهیدپرور استان کرمانشاه با نثار 41 شهید به انقلاب اسلامی نقش مهمی در این  عملیات داشتند.

سرهنگ محمدی آزادسازی خرمشهر را سمبل اراده  سیاسی و نظامی انقلاب اسلامی دانست و گفت: فتح خرمشهر نتیجه اتحاد بین مردم و نیروهای مسلح بود که باعث پیروزی آنان شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ستاد گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر در استان به ریاست استانداری و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به این مطلب که تمام نهادها، ادارات و گروههای مردمی در این ستاد دعوت شدهاند، اظهار کرد: این ستاد دارای کمیتههای نظامی امنیتی، فرهنگی و جنگ نرم، بانوان، ورزشی، اقشار، ایثارگران و اطلاع رسانی است.

سرهنگ محدی در پایان بیان کرد: امسال بیش از 100 برنامه در سطح استان اجرا میشود که غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، جشن آزاد سازی خرمشهر در جوار حرم مطهر شهدای گمنام پارک کوهستان، مراسم سالگرد تدفین شهدای دانشگاه آزاد اسلامی، سخنرانی فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی پیش از خطبه­های نماز جمعه، به صدا در آوردن زنگ مقاومت در مدارس استان، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، افتتاح پروژهای صنعتی، محفل انس با قرآن، فراخوان چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس، برگزاری یادواره 414 شهید شهرستان سنقر، مراسم عصر خاطره با حضور محسن رضایی و یادواره 134 شهید شهرستان روانسر میباشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار